Történeti háttér és gyártás
A Norfolk and Western K2 és K2a osztályú gőzmozdonyokat az 1920-as években fejlesztették ki az Egyesült Államokban a Norfolk and Western Railway számára. A mozdonyok gyártása 1923-ban kezdődött. A cél az volt, hogy hatékony és erős mozdonyokat készítsenek, amelyek alkalmasak nehéz tehervonatok vontatására is a hegyvidéki terepen, ahol a vasúti társaság üzemelt. A mozdonyokat a Roanoke-ban található saját üzemükben gyártották.
A K2 és K2a osztályú mozdonyok összesen 10 példányban készültek, és a Norfolk and Western Railway saját flotta részeként üzemeltek.
Technikai jellemzők
A Norfolk and Western K2 és K2a mozdonyok gőzüzeműek voltak, melyek jellemzője a nagy teljesítmény és az erős vontatási képesség. A gőzmozdonyok hajtásrendszere a korai 20. század technikai vívmányait tükrözte, a gőzkazán által termelt gőz ereje hajtotta meg a kerekeket.
- Teljesítmény: Rendkívül erős, nehéz tehermozgatásra tervezték.
- Tengelyelrendezés: 4-8-2 Mountain típus
- Maximális sebesség: Nem publikus adat
- Méretek: A hossz és magasság nem specifikált, de nagy méretűek voltak.
Szolgálati történelem
A K2 és K2a osztályú mozdonyok legfőképpen tehervonatok vontatására szolgáltak a Norfolk and Western Railway vonalain, különösen azokban a régiókban, ahol a hegyvidéki területek nagyobb kihívást jelentettek. A mozdonyok megbízhatóságuk és erőteljes teljesítményük miatt népszerűek voltak.
A mozdonyok kivonására a gőzmozdonyok elavulásával, az 1950-es években került sor, amikor a dízelmozdonyok fokozatosan átvették a helyüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi információk szerint nem maradt fenn egyetlen teljesen megőrzött példány sem a Norfolk and Western K2 és K2a osztályú mozdonyokból. Az ilyen típusú mozdonyok többsége selejtezésre került a dízelmozdonyok térnyerésével.
Érdekességek és kulturális hatás
A Norfolk and Western K2 és K2a mozdonyok nem váltak a populáris kultúra részévé úgy, mint néhány más ikonikus mozdony. Azonban a vasúti rajongók és történészek körében ismert a típus köszönhetően az időszakra jellemző mérnöki megoldásoknak és a vasúti történelemben betöltött szerepének.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Norfolk_and_Western_K2_and_K2a_classes