Történeti háttér és gyártás
A Northern Pacific class S-10 gőzmozdonyt 1907-ben fejlesztették ki a Northern Pacific Railway számára. A mozdonyt az American Locomotive Company (ALCO) készítette, amely az egyik legnagyobb gőzmozdony-gyártó vállalat volt az Egyesült Államokban. A mozdonyok a modernizálódó vasúti igények kielégítésére készültek, hogy növeljék a teherszállító kapacitást és hatékonyságot. A class S-10 mozdonyból összesen 16 darabot gyártottak.
Technikai jellemzők
A Northern Pacific class S-10 gőzmozdony gőzerővel működött, amely a kor technológiai színvonalának megfelelő hajtásrendszer volt. A mozdony tengelyelrendezése 4-6-0, amely kedvező volt a stabilitás és a vonóerő szempontjából. A mozdony teljesítménye elegendő volt a tehervonatok hatékony mozgatásához. A maximális sebesség és méretek specifikus adatai azonban nem állnak rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A Northern Pacific class S-10 mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták az Egyesült Államok területén a Northern Pacific Railway vonalain. Ezek a mozdonyok a 20. század elején jelentős szerepet játszottak a vasúti áruszállítás fejlődésében. A gőzmozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból, ahogy a dízelmozdonyok elterjedtek, és az S-10 mozdonyok már nem feleltek meg a modern kor követelményeinek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy bármelyik Northern Pacific class S-10 mozdony megmaradt volna múzeumi darabként vagy működőképes nosztalgiajáratban.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a Northern Pacific class S-10 gőzmozdonyra vonatkozó specifikus érdekességek vagy kulturális hatások nem ismertek, a gőzmozdonyok általánosan nagy szerepet játszottak a vasúti kultúra kialakulásában. Modellvasúti gyártók gyakran készítenek hasonló típusú mozdonyokat, amelyek a vasútrajongók körében népszerűek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ a Northern Pacific class S-10 gőzmozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google