Történeti háttér és gyártás
Az NS 3600 jelű gőzmozdony egy jelentős típus volt a holland vasúttársaság, a Nederlandse Spoorwegen (NS) számára. E mozdonyokat a holland vasúti infrastruktúra igényeinek kielégítésére tervezték. Az első példányok 1910-ben épültek a Hohenzollern cég által. A mozdonyokat elsősorban gyorsvonatok vontatására használták, ezáltal fontos szerepet játszottak a távolsági közlekedés fejlesztésében.
Technikai jellemzők
Az NS 3600 gőzmozdonyok 4-6-0 tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami a kiváló vonóerőt biztosította. A mozdonyokat gőzhajtás működtette, ami abban az időben az egyik legelterjedtebb technológia volt. Ezek a vonatok képesek voltak nagy sebességgel közlekedni, bár a maximális sebességükről csak kevés adat áll rendelkezésre.
Szolgálati történelem
Az NS 3600 mozdonyokat elsősorban Hollandia területén használták, és az ország egyik legismertebb gőzmozdony-típusává váltak. Egyaránt részt vettek személy- és teherszállítási feladatokban. A mozdonyok hosszú évtizedeken keresztül szolgáltak, és megbízható teljesítményük miatt közkedveltek voltak.
A típust az 1950-es évek elején vonták ki a forgalomból, amikor a modernabb dízel és elektromos mozdonyok kezdtek elterjedni.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az NS 3600 mozdonyokból nem maradtak fenn eredeti, működőképes példányok. Azonban makett formájában léteznek, és modellezői körökben is népszerűek.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NS 3600 mozdonyok fontos részei voltak a holland vasúti történelemnek, és ma is népszerűek a vasútmodellezők körében. Kisebb méretarányú modellek széles választéka érhető el a gyűjtők számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ az NS 3600-ról
Képek
Források: Wikipédia, Google