Történeti háttér és gyártás
Az NS 3900 dízelmozdonyt 1929-ben gyártották, és a Holland Királyi Vasúttársaság, azaz a Nederlandse Spoorwegen (NS) megrendelésére készült. A vasúti mozdonyok fejlesztése ekkoriban gyorsan haladt a dízel és villanymozdonyok irányába, mivel az igény az erősebb és hatékonyabb mozdonyok iránt egyre nőtt. Az NS 3900 sorozat a Hagans-féle mozdonygyárban készült.
Technikai jellemzők
A 3900-as sorozat a dízel meghajtású mozdonyok közé tartozott. A dízelmozdonyok azon előnye, hogy nem igényelnek villamos hálózatot vagy külön vízforrást, különösen vonzóvá tették ezt a típust azon vonalak számára, ahol a villamosítás vagy a gőzös üzemeltetés nem volt gazdaságos.
- Teljesítmény: A mozdony pontos teljesítményadatai nem ismertek.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Maximális sebesség: A pontos szám nem áll rendelkezésre.
Szolgálati történelem
A dízelmozdonyok bevezetése jelentős változást hozott a vasúti közlekedésben. Az NS 3900 sorozat a holland vasútvonalakon állt szolgálatban, segítve a teher- és személyszállítási feladatok ellátását. Szolgálati éves teljesítményükről vagy selejtezésük időpontjáról sajnos nincs pontos információ.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi ismereteink szerint az NS 3900 sorozatból nem maradt fenn megőrzött példány, és múzeumi szereplésükre sincs adat.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs ismert becenév vagy különösebb kulturális referencia az NS 3900 mozdonyokkal kapcsolatban. Ahogy a dízelmozdonyok elterjedtek, úgy ezek a mozdonyok is hozzájárultak a vasúti közlekedés modernizációjához, ám különleges emlékek vagy sztorik nem kapcsolódnak hozzájuk.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google