NS 600 dízelmozdony

Az NS 600 dízelmozdony a második világháború utáni években jelent meg a holland vasúthálózaton, ahol a hatékonyság és megbízhatóság új szintjét hozta el a teherszállításban.

Történeti háttér és gyártás

Az NS 600 dízelmozdonyokat a holland vasúti társaság számára fejlesztették ki. A gyártást az angol Andrew Barclay and Sons vállalat valósította meg. A típust a második világháborút követően, 1945 és 1957 között gyártották.

  • Gyártó: Andrew Barclay and Sons
  • Gyártási időszak: 1945-1957
  • Megrendelők: Holland vasúti társaság (NS)
  • Példányszám: 101 darab

Technikai jellemzők

Az NS 600 sorozat tagjai dízelmozdonyok, amelyeket teher- és személyszállítási feladatokra egyaránt használtak. Az 1940-es évek végének technológiai színvonalát képviselték, egyszerű, mégis hatékony kialakításuk révén. A mozdonyok főképp ipari környezetben üzemeltek, így masszív és tartós szerkezetet kaptak.

  • Hajtásrendszer: Dízel
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Maximális sebesség: 30 km/h

Szolgálati történelem

Az NS 600 mozdonyokat főként ipari és teherforgalomban használták Hollandiában. A mozdonyok megbízhatóságuk és a robusztus kialakításuk miatt népszerűek voltak. A forgalomból való kivonásuk az 1980-as évek elején történt, részben az elavulás, részben pedig a modernizációs törekvések miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár az NS 600 mozdonyok közül több is megőrzésre került, a legtöbb már nem üzemképes. A holland vasúti múzeumban, az Utrechtben található Nederlands Spoorwegmuseum-ban tekinthető meg néhány megmaradt példány.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NS 600 mozdonyok a holland vasúttörténelem fontos részét képezik. Bár nem szerepeltek széles körben filmekben vagy könyvekben, a vasúti modellek rajongói körében ismert és kedvelt darabok. Több modellgyártó is készített ezekből méretarányos verziókat, így a hobbi modellezők között is népszerűek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

NS 600 Wikipédia oldal

Képek

Források: Wikipédia, Google