Történeti háttér és gyártás
Az NS 6100 sorozatú gőzmozdonyokat a Holland Államvasutak (Nederlandse Spoorwegen – NS) számára fejlesztették ki az 1920-as évek végén. A cél ezekkel a mozdonyokkal az volt, hogy megbízható és erős járműveket biztosítsanak az utasszállítás és a teherszállítás vegyes igényeire. A mozdonyokat a Werkspoor vállalat gyártotta 1929-ben. Összesen 10 darab készült ebből a sorozatból, amelyek mindegyike az NS kötelékében állt szolgálatba.
Technikai jellemzők
Az NS 6100 gőzmozdonyok alapvetően a gőzhajtáson alapuló technológiát használták. A hajtásuk robusztus és megbízható volt, amely lehetővé tette számukra a nagy terhek vontatását is. A mozdonyok hatékony működését a 4-6-0 tengelyelrendezés biztosította, ami a stabilitást és manőverezhetőséget növelte. Ezek a mozdonyok jellemzően személy- és tehervonatok élén közlekedtek, maximális sebességük a közlekedési igényekhez igazodott.
Szolgálati történelem
A mozdonyokat elsősorban Hollandia vasúthálózatán használták. Az NS 6100 sorozatot a holland vasúttársaságok utasszállító és áruszállító vonatok élén vették igénybe. A mozdonyok az 1930-as évek közepétől a 1950-es évekig álltak szolgálatban, amikor fokozatosan kivonták őket a forgalomból a modern dízel- és elektromos mozdonyok megjelenésével.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az NS 6100 sorozatból bármelyik mozdony megmaradt volna múzeumban vagy nosztalgia célokra. A legtöbb példányukat selejtezték a szolgálati idejük végén.
Érdekességek és kulturális hatás
Az NS 6100 sorozatú mozdonyok a holland vasúti történelem egy jelentős korszakának képviselői voltak. Bár nem voltak annyira ismertek, mint más híresebb modellek, mégis fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés fejlődésében. Modellszinten nem értek el nagy népszerűséget, így a gyűjtők körében csak korlátozottan voltak jelen.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google