Történeti háttér és gyártás
A Holland Államvasutak (NS) 7100-as sorozatú gőzmozdonya az 1901-es évben készült. Az NS 7100 sorozatot a Beyer, Peacock & Company gyártotta, amely az Egyesült Királyságban, Manchesterben működött. A mozdonyokat kezdetben az Országos Vasúttársaság rendelte meg, a növekvő személy- és áruszállítási igények kielégítésére. Az NS 7100 kifejezetten azzal a céllal készült, hogy javítsa az idő hatékony kihasználását és növelje a kapacitást a vasútvonalakon.
Technikai jellemzők
Az NS 7100 sorozatú mozdony gőzmeghajtású volt, amely a kor technológiai színvonalát tükrözte. A mozdonyok 2’C tengelyelrendezésűek, ami azt jelenti, hogy két vezető tengellyel és három hajtott tengellyel rendelkeztek. A maximális sebességük elérte a 90 km/h-t. A mozdonyok méretei között szerepelt egy jelentős hossz, amely ideális volt a hosszú személyszállító vonatok vontatásához. A mozdonyhoz egy tendert is kapcsoltak, amelyben további tüzelőanyag és vízkészlet helyezkedett el.
Szolgálati történelem
Az NS 7100 sorozat a Holland Királyság vasútvonalain teljesített szolgálatot, ahol mind személy-, mind teherszállítási feladatokat ellátott. A mozdonyok hosszú évtizedeken keresztül szolgálták az utasokat és a kereskedelmet, míg végül a technológia fejlődése és a vasúti hálózat modernizációja következtében fokozatosan kivonták őket a forgalomból. Az 1950-es években az NS 7100 sorozatot végleg nyugdíjazták a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az NS 7100 sorozat egyetlen példánya sem maradt fenn működőképes állapotban, és jelenleg nem található meg belőle kiállított darab a múzeumokban sem. Ezért a vasúti történelem ezen ikonikus darabjai már csak fotókon és leírásokon keresztül elevenednek meg.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NS 7100 sorozat nem rendelkezik széles körű rajongótáborral a modellvasúti piacon, a vasúttörténészek és a gőzmozdonyok iránt érdeklődők körében mégis nagy érdeklődés övezi. Egy-egy megsárgult fénykép vagy műszaki leírás ma is sokakat inspirál, így őrizve a sorozat emlékét a vasút szerelmesei között.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 2’C |
Maximális sebesség | 90 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NS_7100
Képek
Források: Wikipédia, Google