Történeti háttér és gyártás
Az NS Class 600 dízelmozdony az 1950-es években került kifejlesztésre, kifejezetten a Holland Államvasutak (Nederlandse Spoorwegen, NS) számára. Ezt a sorozatot az angol English Electric vállalat készítette. A mozdonyok gyártása 1950-ben kezdődött, válaszul a második világháború utáni modernizációs igényekre. Az NS célja az volt, hogy a gőzmozdonyokat korszerű, dízel üzemű járművekkel váltsák fel, javítva ezzel a hatékonyságot és a megbízhatóságot.
Technikai jellemzők
Az NS Class 600 dízelmozdonyok dízel hajtásrendszerrel rendelkeztek. Ezek a mozdonyok hatékonyak voltak a rövidebb távolságú teherszállítási feladatokban. Bár nem rendelkeznek utasszállító funkciókkal, a teherforgalomban betöltött szerepük kiemelkedő volt.
- Tengelyelrendezés: BO-BO
- Teljesítmény: A pontos adatok nem elérhetők, de a mozdonyok megbízható szolgálatot teljesítettek a teherszállításban.
- Maximális sebesség: Körülbelül 30 km/h
Szolgálati történelem
Az NS Class 600 mozdonyokat főként teherszállításra alkalmazták Hollandiában, a második világháborút követően. A járművek hosszú éveken át szolgálták a holland vasutakat, amíg ki nem kerültek a forgalomból a modernizációs törekvések és a technikai fejlődés következtében. A pontos kivonási dátumok nem állnak rendelkezésre, de az 1960-as évek végén kezdődtek a selejtezések.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésre információ megőrzött példányokról vagy múzeumi bemutatásokról az NS Class 600 mozdonyok vonatkozásában.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincs ismert különleges becenév vagy elterjedt kulturális hatás az NS Class 600 dízelmozdonyok kapcsán. Modellvasúti területen sem tűnik fel gyakran, ami talán annak köszönhető, hogy főként ipari és teherszállítási célokra használták.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |