NS Class 6400 dízelmozdony

Az NS Class 6400 dízelmozdony, melyet a 1990-es évek elején mutattak be, a holland vasúti hálózat egyik meghatározó szereplője lett, köszönhetően megbízhatóságának és hatékonyságának.

Történeti háttér és gyártás

Az NS Class 6400 sorozatú dízelmozdony az 1988-as évben készült a holland vasutak számára. Ezt a típust a spanyolországi CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) vállalat gyártotta, és kifejezetten a Holland Államvasutak (NS) igényeinek megfelelően fejlesztették ki. Összesen 120 darab készült ebből a típusból. A sorozatot tehervonatok vontatására tervezték, ám rugalmas kialakításának köszönhetően különböző feladatok ellátására is alkalmas volt.

Technikai jellemzők

Az NS Class 6400 dízelmotoros meghajtást alkalmaz. Az mozdony a General Motors EMD (Electro-Motive Diesel) által tervezett motorral van felszerelve, és maximális teljesítménye 2140 kW. A tengelyelrendezése Co’Co’, ami azt jelenti, hogy mind a hat tengelye hajtott. A mozdony maximális sebessége 120 km/h. A jármű hossza 20,7 méter, ami méretével lehetővé teszi, hogy hatékonyan működjön a szűkebb ívű pályákon is.

  • Tengelyelrendezés: Co’Co’
  • Maximális sebesség: 120 km/h
  • Teljesítmény: 2140 kW
  • Hossz: 20,7 méter

Szolgálati történelem

Az NS Class 6400 sorozat a Holland Államvasutak tehervonatainak szolgáltatott kiemelkedően megbízható teljesítményt. A mozdonyokat széles körben használták teherszállításra az ország vasúthálózatán belül. A 2000-es években néhány darabot exportáltak más országokba vagy átadták más vasúttársaságoknak, miután lecserélték őket modernebb modellekre. Néhány mozdony még mindig aktívan szolgál különböző európai vasutaknál.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ megőrzött vagy múzeumban kiállított példányokról az NS Class 6400 sorozatból.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NS Class 6400 sorozat mozdonyai különösen népszerűek a modellvasút-gyártók körében. Több modellvállalat is készít méretarányos másolatokat, amelyek kedveltek a vasútmodellezők és a gyűjtők körében. Ez a típus a technikai presztízsével és megbízhatóságával vált ismertté, és továbbra is népszerű a vasúti történelem iránt érdeklődők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Maximális sebesség 120 km/h
Teljesítmény 2140 kW
Tengelyelrendezés Co’Co’
Hossz 20,7 méter

Hivatkozások