Történeti háttér és gyártás
Az NSR M Class dízelmozdony a North Staffordshire Railway (NSR) számára készült, és a brit vasúti közlekedés egyik jelentős járműve volt. Az ilyen típusú mozdonyokat a 20. század elején fejlesztették ki, válaszként a vasúti szállítás növekvő igényeire és az ipari forradalom által hozott technikai fejlődésre. Az NSR M Class mozdonya 1907-ben épült, és a Beyer, Peacock & Company gyártotta, mely a Manchester melletti Gortonban működött.
Technikai jellemzők
Bár a dízelmozdonyok a későbbi évtizedek innovációi, az NSR M Class nem dízel, hanem gőzmozdonyként üzemelt. A mozdonyok eredetileg a vonatok továbbítására szolgáltak a nehéz árufuvarozási szakaszokon. Az NSR M Class egy 0-6-0 kerékelrendezésű típus volt, amely erős gőzgépével biztosította a szükséges teljesítményt a szállításhoz. Az ilyen típusú mozdonyokat gyakran alkalmazták a brit vasutaknál a 19. század végén és a 20. század elején.
Szolgálati történelem
Az NSR M Class mozdonyokat Angliában, a North Staffordshire Railway vonalain használták, ahol főként tehervonatok továbbítására alkalmazták őket. A mozdonyok főként ipari központok és kikötők közötti szállítási feladatokat láttak el. Az évek során az M Class mozdonyok elavulttá váltak a technológiai fejlődés következtében, és a későbbi vasúti gépek kifejlesztése miatt kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem ismert, hogy az NSR M Class mozdonyból megőrzött példány létezne, így múzeumi vagy nosztalgia vasúti szereplése nem ismert.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NSR M Class mozdonyok nem váltak széles körben ismertté vagy kultikus tárgyakká, a 19. és 20. század fordulójának brit vasúti közlekedésében fontos szerepet játszottak. Az ipari forradalom idején és azt követően a gőzmozdonyok világszerte a vasúti közlekedés szimbólumaivá váltak, így az NSR M Class is hozzájárult a vasút történetéhez.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Egyéb |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |