NW (EMD) dízelmozdony

Az NW (EMD) dízelmozdony a vasút történetének meghatározó szereplője, amely új szabványt teremtett megbízhatóságával és teljesítményével, jelentős előrelépést hozva a vasúti közlekedés fejlődésében.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD NW dízelmozdonyt az Electro-Motive Corporation (EMC), később Electro-Motive Division (EMD), fejlesztette ki és gyártotta. Az eredeti gyártási év 1936 volt. Az NW mozdonyt elsősorban ipari, kisebb teherforgalmi feladatok elvégzésére tervezték, ahol nagyobb mozdonyok nem voltak gazdaságosak vagy szükségesek. Az ilyen típusú mozdonyok az ipar forradalmasítására irányultak, mivel gyorsabban indíthatók és leállíthatók voltak, mint a hagyományos gőzmozdonyok.

A gyártás fő helyszíne az Egyesült Államok volt, ahol az EMC a General Motors leányvállalataként működött. Az NW mozdonyokat különböző amerikai vasúttársaságok használatára gyártották, beleértve a nagyobb államvasúti rendszereket és kisebb ipari vasutakat is.

Technikai jellemzők

Az EMC NW dízelmozdony a dízel-villamos hajtásrendszert használja. Ez azt jelenti, hogy a dízelmotor elektromos generátort hajt meg, amely villamos energiát termel a villanymotorok számára, amelyek a vonat kerekeit hajtják. Ez a rendszer különösen hatékony kis sebesség mellett, ami az ipari környezetben előnyös.

  • Teljesítmény: Az NW mozdony körülbelül 600 lóerős teljesítménnyel rendelkezik.
  • Tengelyelrendezés: B-B (két hajtómotor mindkét oldalon).
  • Maximális sebesség: Körülbelül 60 km/h.
  • Méretek: Az NW mozdony kompakt méretekkel rendelkezik, melyek pontos adatai az idő előrehaladtával változhattak.
  • Fékrendszer: Légfékrendszer.

Szolgálati történelem

Az NW mozdonyokat főként az Egyesült Államokban használták ipari és kisebb teherforgalmú környezetben. Az alacsony karbantartási igény és a gyors indítás miatt előnyben részesítették őket a hagyományos gőzmozdonyokkal szemben. A mozdonyokat széles körben alkalmazták az 1930-as évektől kezdve, és sok helyen a dízelmozdonyok bevezetése utáni évtizedekben is szolgáltak. Sok NW mozdonyt modernizáltak vagy átépítettek a hosszabb élettartam érdekében.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az NW dízelmozdonyok közül néhány megmaradt és múzeumokban is kiállították őket, így a történeti vasúti gyűjtemények részeként megtekinthetők az érdeklődők számára. Ezek a mozdonyok a vasúti technológia fejlődésének fontos példái.

Érdekességek és kulturális hatás

Az NW mozdonyok nemcsak a vasútmérnöki fejlesztések jelképei, hanem a vasút történetének egy fontos korszakát is reprezentálják. Modellvasúti körökben is népszerűek, mivel a dízelmozdonyok korai képviselői közé tartoznak, és az ipari dizájn szerelmesei is gyakran keresnek hasonló modelleket.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1930–1945 – Technikai robbanás
Teljesítmény 600 lóerő
Tengelyelrendezés B-B
Maximális sebesség 60 km/h
Fékrendszer Légfékrendszer

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMC_NW

Képek

Források: Wikipédia, Google