NZR BA class gőzmozdony

Az NZR BA class gőzmozdony Új-Zéland egyik ikonikus közlekedési vívmánya volt, amely hatékonyan ötvözte a korabeli technológiát és a helyi közlekedési igényeket.

Történeti háttér és gyártás

Az NZR BA class gőzmozdony az Új-Zélandi Állami Vasút (New Zealand Railways, NZR) megrendelésére készült. A BA sorozat fejlesztésének célja az volt, hogy kielégítse az új-zélandi vasútvonalakon jelentkező növekvő teljesítményigényt a 20. század elején. A mozdonyokat az NZR számára gyártották 1911-ben.

  • Gyártó: Hutt Workshops
  • Gyártási év: 1911
  • Példányszám: Összesen 21 darab készült.

Technikai jellemzők

Az NZR BA class gőzmozdonyok technikai jellemzői a kor technológiai színvonalát tükrözték. Ezek a mozdonyok gőzmeghajtással működtek, és tökéletesen megfeleltek Új-Zéland hegyes-völgyes terepének.

  • Tengelyelrendezés: 4-8-0
  • Maximális sebesség: Nem dokumentált adat.
  • Gőznyomás: 200 psi
  • Vezérlés: Manuális

Szolgálati történelem

Az NZR BA class mozdonyokat Új-Zéland különböző vasútvonalain használták személyszállító és teherszállító feladatokra is. Kifejezetten a nehéz terhek és a hosszú vonatok kezelésére tervezték. Az idő múlásával és a technológia fejlődésével a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból. A legtöbb BA class mozdonyt az 1960-as évek végére selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az NZR BA class mozdonysorozatból sajnos nem maradt fenn működőképes állapotban egyetlen példány sem a múzeumokban vagy más vasúttörténeti létesítményekben.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az NZR BA class mozdonyok nem váltak olyan széles körben ismertté, mint más mozdonysorozatok, Új-Zéland vasúttörténetének egy fontos darabját képezik. A mozdonyok modellváltozatai ritkán fordulnak elő a modellvasút-gyűjteményekben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/NZR_BA_class

Képek

Források: Wikipédia, Google