Történeti háttér és gyártás
Az NZR BB class gőzmozdonyokat 1915-ben gyártotta a New Zealand Railways Department (NZR), hogy kielégítse az Új-Zéland vasútvonalainak növekvő igényeit. A BB class a kor elvárásainak megfelelő, hatékony és megbízható mozdonyokat jelentett, melyek célja a személyszállítás és teherszállítás egyaránt volt. Nemzetközi kereskedelemről ebben az esetben nem beszélhetünk, mivel kizárólag belföldön használták őket.
Technikai jellemzők
Az NZR BB class gőzmozdony hírnevét robusztus felépítésének és megbízhatóságának köszönhette. Gőzhajtású rendszerrel működött, és hagyományos elrendezésben készült. A mozdonyok teljesítménye lehetővé tette, hogy hatékonyan húzzák az utas- és tehervonatokat Új-Zéland különböző részein. Az ilyen mozdonyok tipikusan 0-6-2-es tengelyelrendezéssel rendelkeztek, ami azt jelzi, hogy hat hajtókereket és két vezető kereket alkalmaztak.
Szolgálati történelem
A BB class mozdonyokat főként Új-Zélandon használták, ahol nagy sikerrel szolgáltak mind a személyszállító, mind a teherszállító vonalakon. Bár pontos szolgálati idejük és kivonásuk dátumai nem állnak rendelkezésre, általában a korai 20. század közepére tehető az aktív használatuk, mielőtt modernebb, hatékonyabb mozdonyok váltották fel őket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy fennmaradt volna bármelyik példány az NZR BB class mozdonyok közül. A legtöbb hasonló történelmi járművet a vasúti múzeumok őrzik, de ebben az esetben nem található hitelesített megőrzött példány.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NZR BB class mozdony nem rendelkezik széles körű hírnévvel, mint néhány más ikonikus vasúti jármű, mégis jelentőséggel bír Új-Zéland vasúti történelmében. Modellvasúti változatai nem elterjedtek, de a vasúti rajongók körében bizonyára ismert.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/NZR_BB_class
Képek
Források: Wikipédia, Google