Történeti háttér és gyártás
Az NZR OC class dízelmozdony története a 19. század végére nyúlik vissza, amikor is az új-zélandi vasúthálózat fejlesztése iránti igények ösztönözték a mozdonybeszerzéseket. Az 1896-ban gyártott típus az új-zélandi vasúttársaságok által támasztott követelmények alapján készült. A gyártás pontos részleteiről kevés információ áll rendelkezésre, de a mozdonyt az adott időszak vasúti igényei hívták életre, amelyek között a hatékonyság és a megbízhatóság is fontos szerepet játszottak.
Technikai jellemzők
Az NZR OC class mozdony dízelhajtású, amely az adott kor technológiai szintjén kiemelkedő teljesítményt nyújtott. A mozdony műszaki adatai sajnos nem teljes körűek, de a dízelmeghajtás révén a korabeli vasúti közlekedésben fontos szerephez jutott. A részletes műszaki paraméterekről, mint például a tengelyelrendezés, maximális sebesség és a méretek, kevés dokumentált információ érhető el.
Szolgálati történelem
Az NZR OC class mozdonyok Új-Zélandon teljesítettek szolgálatot, ahol különféle vasúttársaságok alkalmazták őket. Főként teherszállítási feladatokat láttak el, de szükség esetén személyszállításra is bevetették őket. A pontos kivonási időszak nem ismert, de valószínűsíthető, hogy az újabb típusok megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy az NZR OC class mozdonyokból megőrzött példányok maradtak volna fenn. Múzeumi szereplésük nem dokumentált, így feltételezhető, hogy a típusból nem maradtak fenn kiállított darabok.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az NZR OC class mozdony nem rendelkezik széles körben ismert kulturális hatással, az új-zélandi vasút történetének fontos részét képezik. Modellvasúti változatok vagy filmszereplések nem ismertek, de a vasúti történelem iránt érdeklődők számára a korszak egyik érdekes képviselője.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google