NZR WE class gőzmozdony

Az NZR WE class gőzmozdony a 20. század elején vált úttörővé Új-Zéland vasúthálózatában, kiemelkedő teljesítményével és megbízhatóságával hozzájárulva a közlekedési fejlődéshez.

Történeti háttér és gyártás

Az NZR WE class gőzmozdonyokat 1902-ben gyártották Új-Zéland számára. A mozdonyokat az új-zélandi vasúthálózat, az Új-Zélandi Államvasutak (New Zealand Railways, NZR) megrendelésére készítették. Ezek a mozdonyok a nagyobb vonóerejű gépek iránti igényt elégítették ki, amelyre a növekvő vasúti infrastruktúra fejlesztése során volt szükség. Az NZR WE class mozdonyokat az Addington Workshop készítette.

Technikai jellemzők

Az NZR WE class gőzmozdonyokat gőzhajtásúként tervezték, ami abban az időszakban elterjedt technológiának számított. A mozdonyok tengelyelrendezése 4-6-2 volt, ami három hajtott tengelyt foglalt magában, és így lehetővé tette a mozdony nagyobb teljesítményét. A mozdony maximális sebessége és hatótávolsága sajnos nem került meghatározásra a fellelhető forrásokban. A gépek mérete és más részletes technikai jellemzői szintén nem részletezettek az elérhető információk között.

Szolgálati történelem

Az NZR WE class gőzmozdonyok Új-Zéland vasúti hálózatán szolgáltak. Az ilyen mozdonyokat jellemzően személy- és teherszállításra egyaránt használták, ám pontos részletek arról, hogy pontosan milyen jellegű szolgálatokat láttak el, nem állnak rendelkezésre. Bár a pontos kivonásuk ideje nem került rögzítésre, az ilyen típusú mozdonyok a technológiai fejlődés és az újabb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan háttérbe szorultak.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Nincsenek hiteles információk arról, hogy az NZR WE class gőzmozdonyokból fennmaradt volna megőrzött példány. A fellelhető adatok alapján úgy tűnik, hogy nincsenek kiállítva sem múzeumokban, sem más vasúti emlékhelyeken.

Érdekességek és kulturális hatás

Nincs konkrét információ arról, hogy az NZR WE class mozdonyokat különféle kulturális művekben vagy modellvasúti gyűjteményekben elterjedt módon ábrázolták volna. Ebből kifolyólag beceneveik vagy köznyelvi elnevezéseik sem kerültek rögzítésre. Az ilyen mozdonyok inkább technikai érdekességként maradtak meg a vasúttörténészek és rajongók körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google