OSE class A.101 dízelmozdony

Az OSE Class A.101 dízelmozdony a görög vasúthálózat megbízható motorja, mely a közlekedést és a gazdasági fejlődést egyaránt elősegítette.

Történeti háttér és gyártás

Az OSE Class A.101 dízelmozdonyok a görög államvasutak, az OSE igényeinek kielégítésére készültek. A mozdonyokat a Werkspoor gyártó cég állította elő 1962-ben, amely Hollandiában található. Az A.101-es sorozat célja az volt, hogy a dízelmozdonyok modernizálják és felváltsák a korábbi gőzmozdonyokat, javítva ezzel a vasúti közlekedés hatékonyságát és megbízhatóságát. Összesen 10 mozdony készült ebből a típusból.

Technikai jellemzők

Az OSE Class A.101 egy dízelmozdony, amely jellemzően univerzális célokra használták. Teljesítménye lehetővé tette, hogy mind személy-, mind tehervonatok vontatására alkalmazzák. A mozdony konfigurációja és műszaki adottságai a következők:

  • Meghajtás: dízel
  • Teljesítmény: 1000 lóerő
  • Maximális sebesség: 102 km/h
  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’

Szolgálati történelem

Az OSE Class A.101 mozdonyokat Görögországban használták, és jellemzően középtávú személyszállító és tehervonatok vontatására alkalmazták. Az 1980-as évek végére fokozatosan kivonták őket a forgalomból, miután megjelentek a modernebb mozdonyok.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Információ nem áll rendelkezésre arról, hogy lenne megőrzött példány vagy múzeumi szereplés.

Érdekességek és kulturális hatás

Az OSE Class A.101 különleges helyet foglal el a görög vasúti történelemben, mint az első dízelmozdonyok egyike, amelyeket az országban szolgálatba állítottak. Nincs adat arról, hogy bármilyen filmben, könyvben vagy modellvasúton szerepelt volna.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1000 lóerő
Maximális sebesség 102 km/h
Tengelyelrendezés Bo’Bo’

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/OSE_class_A.101

Képek

Források: Wikipédia, Google