Történeti háttér és gyártás
A Palatine T 3 elektromos mozdony története az 1889-es gyártási évhez köthető. A mozdony a korai elektromos mozdonyok egyik példája, melyet a német Palatine Vasúttársaság számára fejlesztettek ki. A fejlesztés célja az volt, hogy a vasúti közlekedést elektromos meghajtással tegyék hatékonyabbá és korszerűbbé, különösen az olyan vonalakon, ahol a gőzmozdonyok használata nehézségekbe ütközött.
Technikai jellemzők
Az elektromos mozdony hajtásrendszere lehetővé tette a csendesebb és környezetbarátabb közlekedést. Sajnos részletes műszaki adatok, például a teljesítmény, tengelyelrendezés vagy a maximális sebesség nem állnak rendelkezésre. A korabeli elektromos mozdonyok jellemzően a rövidebb távú helyközi szállításra voltak optimalizálva, így valószínűleg a Palatine T 3 is ilyen szolgálatot látott el.
Szolgálati történelem
A mozdonyt elsősorban a németországi Palatine Vasúttársaság alkalmazta. Szolgálati ideje alatt részt vett az elővárosi és helyközi forgalomban, segítve a vasúttársaságot abban, hogy modernizálja flottáját egy környezetbarátabb megoldás révén. Sajnos a kivonás és selejtezés pontos ideje nem ismert.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nem áll rendelkezésünkre információ arról, hogy a Palatine T 3-ból megmaradt volna bármilyen példány, illetve hogy bármely múzeumban kiállították volna.
Érdekességek és kulturális hatás
A Palatine T 3 a korai elektromos vasúti technológia egyik úttörője volt, de a róla szóló történeti feljegyzések és részletes beszámolók hiánya miatt nem vált széles körben ismertté. Modellvasúti elterjedtségről nincs információ.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Palatine_T_3
Képek
Források: Wikipédia, Google