Palatine P 3.I gőzmozdony

A Palatine P 3.I gőzmozdony a 19. század végén lenyűgözte a közönséget a Bajor Királyi Vasútnál való szolgálatával, modern kialakításával és hatékony működésével.

Történeti háttér és gyártás

A Palatine P 3.I gőzmozdonyt 1898-ban gyártották, a Németországban működő Bajor Államvasutak számára. A mozdonyt kifejezetten az utasszállító vonatok számára fejlesztették ki, hogy hatékonyabb és gyorsabb közlekedést biztosítsanak a régióban. Ezt a típust a Müncheni Krauss Művek gyártotta, amely abban az időben ismert volt a kiváló minőségű gőzmozdonyok előállításáról.

Technikai jellemzők

A P 3.I típusú mozdonyt gőzhajtású rendszer működtette, amely jellemzően szénnel vagy fával üzemelt. A mozdony tengelyelrendezése 2-4-0, ami azt jelenti, hogy két vezető, négy hajtott, és nulla utófutó tengellyel rendelkezik. Bár pontos sebességi adat nem áll rendelkezésre, az ilyen típusú mozdonyok általánosan használatosak voltak a közepes sebességű vonatok vontatására.

Szolgálati történelem

A Palatine P 3.I mozdonyokat elsősorban Bajorország területén használták, és kiváló teljesítményük miatt nagy megbecsülésnek örvendtek. Az utasforgalmi vonalakon történő közlekedés során bizonyították megbízhatóságukat és hatékonyságukat. A mozdonyokat a 20. század elejéig használták, míg a technológiai fejlődés és a vasúti közlekedés modernizációja miatt fokozatosan kivonták őket a szolgálatból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos a Palatine P 3.I típusú mozdonyokat nem őrizték meg, így ma már nem találhatók meg múzeumokban vagy kiállításokon. Az ilyen típusú mozdonyok ritkaságuk miatt nagy érdeklődésre tartanak számot a vasúttörténet iránt érdeklődők körében, de fennmaradt működő példányok nem léteznek.

Érdekességek és kulturális hatás

A Palatine P 3.I mozdonyok a korabeli vasúti közlekedés jelképeivé váltak Bajorországban. Bár napjainkban már nem láthatóak, a modellvasúti rajongók körében továbbra is nagy népszerűségnek örvendenek. Több modellvasút-gyártó készített méretarányos másolatokat, amelyek hűen visszaadják a gőzmozdony eleganciáját és technikai részleteit.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Palatine_P_3.I

Képek

Források: Wikipédia, Google