Történeti háttér és gyártás
A Pennsylvania Railroad 4877 elektromos mozdony a GG1 sorozat részeként készült, amelyet a Pennsylvania Railroad (PRR) megrendelésére fejlesztettek ki 1939-ben. Ezt a típust a PRR igényei ihlették, amely az elektromos vontatás előnyeit kívánta kihasználni az északkeleti koridorban. A GG1 sorozat mozdonyait eredetileg a Baldwin Locomotive Works és a General Electric közös projektjeként gyártották. A gyártás során több mint 130 darab készült ezekből a mozdonyokból.
Technikai jellemzők
A PRR 4877 egy elektromos mozdony, amely a GG1 sorozat részeként a kor jelentős technológiai újításait képviselte. Az elektromos meghajtásával a mozdony maximális sebessége 100 mérföld per óra (kb. 160 km/h) volt. A GG1 sorozat tengelyelrendezése 2-C-C-2, ami a hatalmas vontatási erejükhöz járult hozzá. A mozdonyok hossza közel 24 méter volt, amely a jármű stabilitását és hatékonyságát biztosította.
Szolgálati történelem
A Pennsylvania Railroad 4877 mozdonyt, mint a GG1 sorozat része, az Egyesült Államok északkeleti részén használták, különösen a nagy forgalmú vonalakon, mint például a New York és Washington D.C. közötti útvonalon. A mozdonyt a PRR, majd annak utódai alkalmazták, egészen 1983-ig, amikor a GG1 típusok többségét kivonták a forgalomból a modernizáció és az új technológiák bevezetése miatt.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Pennsylvania Railroad 4877 számú mozdony megőrzésre került, és jelenleg a Whippany Railway Museum kollekciójában található, New Jersey államban. Ez a mozdony fontos történelmi jelentőséggel bír, és bemutatja a GG1 sorozat technológiai újításait, amelyek a 20. század közepén a vasúti közlekedés meghatározó részét képezték.
Érdekességek és kulturális hatás
A GG1 mozdonyok közismertté váltak jellegzetes áramvonalas designjukról, amelyet Raymond Loewy tervezett. Ez az esztétika nemcsak funkcionalitását, hanem szépségét is növelte, amely a vasúti rajongók körében nagy elismerésnek örvend. Modellvasút szettek számos gyártója készítette el a GG1 mozdonyok méretarányos mását, így a PRR 4877 a vasútmodellezők körében is népszerű.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Gyártási év | 1939 |
Tengelyelrendezés | 2-C-C-2 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Pennsylvania_Railroad_4877
Képek
Források: Wikipédia, Google