Történeti háttér és gyártás
A Pennsylvania Railroad class K5 gőzmozdony 1929-ben készült el, a Pennsylvania Railroad számára. A mozdony a korlátolt gyártási szám ellenére is különleges figyelmet érdemel, mivel egyedi kísérletet képviselt. A K5-ös osztályt a PRR Altoonai műhelyeiben tervezték és építették, hogy kiegészítse és továbbfejlessze a korábbi K4s osztályú mozdonyokat.
- Gyártás éve: 1929
- Gyártó: Pennsylvania Railroad
- Gyártási helyszín: Altoona, Pennsylvania
- Példányszám: 2 darab
Technikai jellemzők
A K5-ös mozdony gőzüzemű volt, és a korabeli technológia egyik csúcsát képviselte. A mozdonyt úgy tervezték, hogy nagyobb teljesítményt és sebességet nyújtson, mint elődei.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 4-6-2
- Maximális sebesség: Nincs pontos adat
- Teljesítmény: Nincs pontos adat
Szolgálati történelem
A Pennsylvania Railroad a K5-ös mozdonyokat elsősorban személyszállításra használta. Bár a K5-ösök ígéretesek voltak, a gazdasági válság és az egyéb költségcsökkentési intézkedések miatt nem terjedtek el nagyobb számban. A K4s osztályú mozdonyok hatékonyságával összehasonlítva a K5-ösöket végül nem tartották meg hosszú távra a vasúti szolgálatban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Pennsylvania Railroad class K5 mozdonyokból sajnos egyetlen példány sem maradt fenn a mai napig. Mivel csak két egységet építettek, ezek közül egyik sem került múzeumba vagy megőrzésre.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a K5-ös mozdonyok nem maradtak fenn, a vasúti rajongók és a modellezők világában emlékezetesek maradtak. A Pennsylvania Railroad híres vasúti útvonalai, valamint a mozdonyok jellegzetes megjelenése miatt a modellezők gyakran készítenek K5-ös másolatokat különböző méretarányokban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
További információ a Pennsylvania Railroad class K5 mozdonyról
Képek
Források: Wikipédia, Google