Történeti háttér és gyártás
A Pennsylvania Railroad Class Q2 gőzmozdony egyedülálló helyet foglal el a vasúti történelemben, mivel a második világháború alatt, 1944-ben kezdték gyártani. A Pennsylvania Railroad (PRR) társaság megrendelésére készült, hogy nagy teherbírású szállítóeszközként szolgáljon a vasúti szállítás fellendítésére a háború alatt és után.
A mozdonyokat a PRR saját Altoona-i műhelyeiben készítették. Összesen 26 darabot gyártottak, amelyek az S2 sorozat tapasztalataira épültek, de még nagyobb teljesítménnyel és hatékonysággal rendelkeztek.
Technikai jellemzők
A Pennsylvania Railroad Class Q2 gőzmozdony kivételes teljesítményével tűnt ki. Hajózásra 4-4-6-4 tengelyelrendezésű volt, amely különösen előnyös volt a nagy sebességű tehervonatok vontatásához. A mozdonyok gőzmeghajtásúak voltak, és körülbelül 7,987 lóerő teljesítményt biztosítottak.
A maximális sebességük 210 km/h körül mozgott, ami figyelemre méltó a gőzmozdonyok között. Impozáns méreteik közé tartozott a 37 méteres hossz, amely lehetővé tette a nagy kapacitású szolgálatot.
Szolgálati történelem
A PRR Q2 mozdonyai elsősorban az Egyesült Államokban szolgáltak, ahol hosszú tehervonatok vontatására használták őket. Bár hatékonyak voltak, a gőzmozdonyok fenntartása drága volt, és a második világháború után a dízelmozdonyok fokozatosan átvették a helyüket.
A gőzmozdonyokat végül az 1950-es évek közepére vonták ki a forgalomból, amikor a dízelmozdonyok gazdaságosabbnak bizonyultak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnálatos módon a Pennsylvania Railroad Class Q2 mozdonyok közül egyetlen példány sem maradt fenn. Az összes darabot leselejtezték, így ma már csak történeti feljegyzések és fotók tanúskodnak létezésükről.
Érdekességek és kulturális hatás
A Pennsylvania Railroad Class Q2 mozdonyok iránti rajongás még ma is él a vasútbarátok körében. Modellvasúti formában is népszerűek, számos gyártó készít méretarányos modelleket, amelyek az otthoni kiállítások kedvelt darabjai.
A Q2 mozdonyokhoz kapcsolódó történetek és fényképek gyakran megjelennek vasúttörténeti könyvekben és kiállításokon, emléket állítva e figyelemre méltó gőzmozdonyoknak.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | 4-4-6-4 |
Teljesítmény | 7,987 lóerő |
Maximális sebesség | 210 km/h |
Hossz | 37 méter |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google