PPR 26 Tonner 0-6-0ST gőzmozdony

A PPR 26 Tonner 0-6-0ST gőzmozdony a dél-afrikai vasutak kulcsfontosságú szereplője volt, hiszen erőteljes teljesítményével és megbízhatóságával rengeteg árut és utast szállított biztonságosan.

Történeti háttér és gyártás

A PPR 26 Tonner 0-6-0ST gőzmozdonyt 1896-ban gyártották, és kifejezetten a Plymouth, Devonport and South Western Junction Railway (PDSWJR) számára készült. Ezt a típust az Angliában található Hudswell Clarke & Co. vállalat készítette, amely a 19. század végén és a 20. század elején számos gőzmozdonyt gyártott. A PPR 26 Tonner a tehervonatok hatékony mozgatására szolgált, különösen akkor, amikor kisebb fordulókörnyezetben kellett működnie.

Technikai jellemzők

A PPR 26 Tonner 0-6-0ST gőzmozdony egy „saddle tank” típusú mozdony, amelynek gőzrendszerét a fedélzeti víztartály köré építették be. A mozdony rendelkezett a 0-6-0 kerék elrendezéssel, ami azt jelenti, hogy hat meghajtott kereke volt, és nem voltak vezető vagy utánfutó kerekei. Ez az elrendezés különösen alkalmassá tette nehéz terhek húzására viszonylag kompakt mérettel. A gőzmozdonyt egy szabványos, szén tüzelésű kazán hajtotta meg.

  • Hajtás: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 0-6-0
  • Vízkapacitás: a „saddle tank”-ban tárolt víz
  • Szénkapacitás: a kályhában elégetett szén

Szolgálati történelem

A PPR 26 Tonner 0-6-0ST mozdonyokat elsősorban a brit vasúti rendszer részeként használták, ahol hatékonyan szolgálták ki a tehervonatokat. A korabeli vasúthálózat részeként ezek a mozdonyok fontos szerepet játszottak az ipari áruszállítás növekedésében. Az 1900-as évek elején a mozdonyok hasznosak voltak kisebb méretű vasúti járatok és ipari telephelyek feladatainak ellátásában, amíg végül újabb technológiák váltották fel őket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnos jelenlegi ismereteink szerint nem maradt fenn működőképes példány a PPR 26 Tonner 0-6-0ST mozdonyokból. A helyi vasúti örökség intézményei és vasúti múzeumok számos más típusú mozdonyt állítottak ki, de a PPR 26 Tonner konkrét példányai nem szerepelnek köztük.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a PPR 26 Tonner 0-6-0ST nem vált széles körben ismertté a kulturális médiában, a gőzmozdonyok általában nagy népszerűségnek örvendenek a vasútrajongók körében. Modellvasúti körökben az ilyen típusú mozdonyok gyakran készülnek különböző méretarányú replikák formájában, bár a PPR 26 Tonner nem túl elterjedt ebben a körben sem.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1850–1899 – Gőz fénykora

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/PPR_26_Tonner_0-6-0ST

Képek

Források: Wikipédia, Google