Progress Rail PR43C dízelmozdony

A Progress Rail PR43C dízelmozdony a környezettudatos innováció élharcosa, hiszen két különböző típusú dízelmotor kombinálásával csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást.

Történeti háttér és gyártás

A Progress Rail PR43C dízelmozdony egy hibrid dízel-elektromos mozdony, amelyet a Progress Rail Services, a Caterpillar Inc. leányvállalata fejlesztett ki. A mozdonyt 2009-ben mutatták be, és célja a meglévő dízelmozdonyok korszerűsítése volt a hatékonyság és környezeti teljesítmény javítása érdekében. A PR43C kifejlesztése az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokra és az üzemeltetési költségek csökkentésére irányuló igényekre adott válaszként történt.

Technikai jellemzők

A PR43C technikai jellemzői közé tartozik a dízel-elektromos hajtásrendszer, amely két különböző típusú motorral rendelkezik: egy 3,6 MW teljesítményű 16-hengeres EMD 710 főmotor és egy 1,0 MW teljesítményű 12-hengeres Caterpillar C175 segédmotor. A mozdony tengelyelrendezése C-C, maximális sebessége körülbelül 112 km/h. Tervezése során nagy hangsúlyt fektettek a hatékonyság és a kibocsátás csökkentésére.

Szolgálati történelem

A PR43C mozdonyokat az Egyesült Államok területén, különböző tehervonat üzemeltetők alkalmazták. Az új hajtásrendszernek köszönhetően a mozdonyok hatékonyabb üzemanyag-felhasználással és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással működtek, ami növelte a vonali szolgálatban való népszerűségüket. Az üzemeltetés során a mozdonyok közepes és nehéz tehervonati szolgálatot láttak el.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy a PR43C mozdonyok közül bármelyik megőrzésre került volna múzeumban vagy nosztalgiavonatként.

Érdekességek és kulturális hatás

A PR43C modellek nem terjedtek el széles körben a modellvasúti piacon, ugyanakkor a technológiai újításai miatt jelentős figyelmet keltettek a vasúti szakértők körében. Nincs tudomásunk arról, hogy szerepelt volna filmekben vagy könyvekben, illetve külön becenévre sem tett szert a köznyelvben.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Hibrid
Korszak 2000–napjaink – Automatizálás
Gyártási év 2009
Főmotor 16-hengeres EMD 710
Segédmotor 12-hengeres Caterpillar C175
Teljesítmény 4,6 MW
Tengelyelrendezés C-C
Maximális sebesség 112 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Progress_Rail_PR43C