Történeti háttér és gyártás
A PRR E44a elektromos mozdonyt 1960-ban a General Electric (GE) gyártotta. A Pennsylvania Railroad (PRR) számára tervezett és gyártott mozdonyok az Egyesült Államokban szolgálták ki a vasúti közlekedés elektromosításának növekvő igényeit. Összesen 66 darabot készítettek ebből a típusból. A PRR E44a célja az volt, hogy kiváltsa az elavultabb villamos mozdonyaikat, és növelje a tehervonatok energiahatékonyságát.
Technikai jellemzők
A PRR E44a mozdonyok elektromos hajtásúak voltak. Az akkori technológiai fejlettségnek megfelelően 5000 lóerős teljesítményt nyújtottak, amely elegendő volt a nehéz tehervonatok vontatásához is. A mozdony tengelyelrendezése Bo’Bo’ volt, ami azt jelenti, hogy mind a négy tengely hajtott. A PRR E44a maximális sebessége 112 km/h volt, így hatékonyan tudta szállítani a rakományokat hosszú távon is.
- Hajtás: Villamos
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: 112 km/h
- Teljesítmény: 5000 lóerő
Szolgálati történelem
A PRR E44a mozdonyok az 1960-as évek elejétől kezdve szolgálták a Pennsylvania Railroad hálózatát. Főként a nagy tehervonatok vontatásában vettek részt, és jelentős szerepet játszottak az Egyesült Államok északkeleti részén történő rakományszállításban. Az évek során a mozdonyok technológiai fejlesztéseken mentek keresztül, hogy megfeleljenek a változó igényeknek. A mozdonyokat végül a modernizáció és az újabb típusok megjelenése miatt vonták ki a szolgálatból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A PRR E44a mozdonyok közül néhány megmaradt példány múzeumokban található meg, ahol a látogatók megtekinthetik az elektromos mozdonyok történetének egy szeletét. Ezek a megőrzött példányok a vasúttörténeti kiállítások állandó részei, bemutatva a vasúti közlekedés fejlődését.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár a PRR E44a mozdonyok talán nem olyan ismertek a nagyközönség számára, mint más típusok, a vasútbarátok és modellvasút-építők körében népszerűek. A mozdonyok modellvasúti verziói számos gyártó kínálatában megtalálhatóak, lehetővé téve a rajongók számára, hogy saját pályán is megcsodálhassák ezeket a történelmi járműveket.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Maximális sebesség | 112 km/h |
Teljesítmény | 5000 lóerő |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/PRR_E44
Képek
Források: Wikipédia, Google