Történeti háttér és gyártás
A Prussian T 14.1 gőzmozdonyt az 1910-es években fejlesztették ki, mint az elővárosi és helyi forgalom lebonyolítására alkalmas mozdonyt Németországban. A mozdonyt a Königlich Preußische Staatseisenbahnen (KPEV), azaz a Porosz Királyi Államvasutak rendelte meg. A gyártási időszak 1918-ban kezdődött. A T 14.1 mozdonyokat azért hozták létre, hogy egy megbízható és hatékony eszközt biztosítsanak a közepes távolságú fuvarozásra, különösen az olyan területeken, ahol a gőzhajtás kiemelkedően fontos volt.
Technikai jellemzők
A Prussian T 14.1 gőzmozdonyt a porosz államvasutak igényeire fejlesztették ki. Ez egy kétcsatlós kivitelű, 2-6-2T tengelyelrendezésű gőzmozdony. A gőzhajtású mozdony maximális sebessége körülbelül 80 km/h volt. A teljesítményét a gőznyomás biztosította, melyet egy nagy kapacitású kazán szolgáltatott. A mozdony jelentős méretekkel rendelkezett, melyek lehetővé tették a megfelelő hatótávolság és teljesítmény elérését. A futómű és a fékrendszer korszerű kialakítást kapott a kor technológiai színvonalán.
Szolgálati történelem
A Prussian T 14.1 mozdonyokat elsősorban Németországban használták a porosz államvasutak hálózatán belül. Az 1920-as és 1930-as években a mozdonyok fontos szerepet töltöttek be, különösen az elővárosi és helyi vonatok esetében. A második világháború után a mozdonyokat fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy a dízel- és elektromos meghajtású mozdonyok kezdtek elterjedni.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy a Prussian T 14.1 mozdonyok közül bármelyik is megőrzésre került volna vagy szerepelne múzeumi kiállításon.
Érdekességek és kulturális hatás
- A Prussian T 14.1 mozdonyok hozzájárultak a vasúti közlekedés fejlődéséhez Németországban, és részét képezik a korabeli vasúti technológiai örökségnek.
- Nincs információ arról, hogy a mozdonyok bármelyike is megjelent volna filmekben vagy könyvekben.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google