Történeti háttér és gyártás
A Prussian T 6 gőzmozdonyt a németországi Porosz Államvasutak (Königlich Preußische Staatseisenbahnen) számára fejlesztették ki a 19. század végén és a 20. század elején. A T 6 sorozatot kifejezetten a kisebb, helyi forgalmú vonalak gyors és hatékony kiszolgálására tervezték. Gyártására 1902-ben került sor, de a pontos gyártási darabszámról és a gyártó vállalatról kevés részletes információ érhető el.
- A fejlesztés célja: kisebb vonalak kiszolgálása
- Gyártási év: 1902
Technikai jellemzők
A Prussian T 6 egy kéthengeres, külső hajtású gőzmozdony, amelyet a helyi személyszállítási igények kielégítésére terveztek. Tengelyelrendezése 0-4-0 volt, ami azt jelentette, hogy két hajtott tengellyel rendelkezett, és nem voltak vezető tengelyek. Ez a kialakítás lehetővé tette a kompakt és erős működést.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Tengelyelrendezés: 0-4-0
- Tengelyek száma: 2 hajtott tengely
Szolgálati történelem
A Prussian T 6 mozdonyokat főként Németországban használták rövid, helyi vonalak kiszolgálására. A sorozat nem vált széles körben elterjedtté, és szolgálati idejük viszonylag rövid volt. A mozdonyokat az újabb, hatékonyabb típusok megjelenése miatt viszonylag hamar kivonták a forgalomból. A pontos kivonási dátumok nem ismertek.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenlegi ismeretek szerint a Prussian T 6 sorozatból nem maradt fenn egyetlen példány sem múzeumi vagy működőképes formában. Nem találhatóak meg múzeumok kiállításain, és nem vesznek részt nosztalgiavonatokban sem.
Érdekességek és kulturális hatás
A Prussian T 6 nem vált ikonikussá, így kulturális hatása is korlátozott volt. Modellvasúti elterjedtsége is csekély, nem készült róla széles körben ismert modellváltozat. Neve leginkább a vasúttörténet iránt érdeklődők körében ismert.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google