Történeti háttér és gyártás
A Prussian G 8 egy német gőzmozdony típus, amely a 20. század elején készült. A mozdonyt a porosz államvasutak számára fejlesztették ki, hogy megfeleljen a teherforgalom növekvő igényeinek. A G 8-at 1902-ben kezdték gyártani, és a berlini székhelyű Union Giesserei vállalat volt a fő gyártó. A G 8 különösen a teheráruk szállítására készült, és az időszak egyik legnagyobb teljesítményű mozdonyának számított. Több száz példány készült belőle, ami aláhúzza népszerűségét és megbízhatóságát.
Technikai jellemzők
A Prussian G 8 gőzmozdonynak hagyományos gőzhajtása volt, ami a korszakra jellemző hajtásmód. A mozdony négy tengelyes kialakítással rendelkezett, az úgynevezett 0-8-0 tengelyelrendezéssel. Ez lehetővé tette számára a nagy teljesítmény elérését, ami különösen a teherforgalomban volt előnyös. A maximális sebessége körülbelül 65 km/h volt, ami a teherforgalom számára elegendő volt.
- Hossz: 18,9 méter
- Magasság: 4,5 méter
- Teljesítmény: 1,000 lóerő
Szolgálati történelem
A Prussian G 8 mozdonyokat elsősorban Németországban használták, de néhány példány eljutott más országok vasútvállalataihoz is. Kiemelkedően szerepeltek a teherforgalomban, és több évtizeden keresztül szolgáltak. A mozdonyokat fokozatosan vonták ki a forgalomból, amikor a dízel- és villamos mozdonyok elterjedtek. Az utolsó G 8-as mozdonyokat a második világháború után selejtezték ki.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A G 8 típusú mozdonyok közül néhány fennmaradt, és jelenleg múzeumokban tekinthető meg. Németországban és más európai országokban is találhatók megőrzött példányok, amelyek a vasúti történelem fontos darabjai. Ezek az emlékek nemcsak a technológiai fejlődést, hanem a vasúti közlekedés korabeli állapotát is bemutatják.
Érdekességek és kulturális hatás
A Prussian G 8 mozdonyok a vasúti rajongók körében is népszerűek, és gyakran készülnek róluk modellvasúti makettek is. A G 8 nem rendelkezett különálló becenevekkel, de a modellvasúti gyártók gyakran választják őket kínálatukba, mivel a klasszikus gőzmozdony megjelenése jól illik a történelmi vasúti környezetekbe.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Gyártási év | 1902 |
Hossz | 18,9 méter |
Magasság | 4,5 méter |
Teljesítmény | 1,000 lóerő |
Maximális sebesség | 65 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Prussian_G_8
Képek
Források: Wikipédia, Google