Történeti háttér és gyártás
A Queensland Railways 1150 class dízelmozdonyokat a Clyde Engineering gyártotta az ausztrál Queensland állam igényeinek kielégítésére. A mozdonyok gyártása 1952-ben kezdődött, és a Queensland Railways igényeinek megfelelően készültek, hogy modernizálják és hatékonyabbá tegyék a vasúti közlekedést. A sorozatból összesen 13 darab készült.
Technikai jellemzők
A 1150 class dízelmozdonyok valódi technikai újdonságokként jelentek meg abban az időben. A mozdonyokat General Motors dízelmotor hajtotta, amelyek jelentős teljesítményt biztosítottak. Az A1A-A1A tengelyelrendezésű járművek maximális sebessége körülbelül 100 km/h volt.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Tengelyelrendezés: A1A-A1A
- Maximális sebesség: 100 km/h
Szolgálati történelem
A 1150 class mozdonyok a Queensland Railways hálózatán működtek, és kiemelkedő szerepet játszottak a személy- és teherszállításban egyaránt. A mozdonyokat elsősorban közepes távolságú vonalakon használták. Az évek során a dízelmozdonyok kiváló teljesítményt nyújtottak, de végül a technológiai fejlődés miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Egyes 1150 class mozdonyok fennmaradtak, és múzeumi darabként szolgálnak. Ezek a mozdonyok fontos részét képezik a vasúttörténeti kiállításoknak, ahol megőrizték őket az utókor számára, hogy bemutassák a vasúti technológia fejlődését az 1950-es évektől kezdődően.
Érdekességek és kulturális hatás
A 1150 class mozdonyok a vasúti rajongók körében népszerűek, gyakran megjelennek modellvasutak formájában is. Ezek a mozdonyok a technológiai fejlődés szimbólumai voltak a 20. század közepén, és a dízelkorszak jelképévé váltak Ausztráliában.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Maximális sebesség | 100 km/h |
Tengelyelrendezés | A1A-A1A |
Hivatkozások
Queensland Railways 1150 class – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google