Történeti háttér és gyártás
A Queensland Railways 1600 class dízelmozdonyok 1962-ben készültek, válaszul az ausztráliai Queensland vasúti rendszerének modernizálási igényeire. A Commonwealth Engineering vállalat gyártotta őket, és ezek a mozdonyok a brit Vulcan Foundry által licencelt technológiát alkalmazva készültek. A Queensland Railways volt a fő megrendelőjük, és összesen 13 darabot gyártottak belőlük.
Technikai jellemzők
A 1600 class dízelmozdonyok dízelmotoros hajtással rendelkeztek, ami jelentős fejlődést jelentett a korábbi gőzmozdonyokkal szemben. A maximális sebességük körülbelül 80 km/h volt, és a Co-Co tengelyelrendezés biztosította a megfelelő vonóerőt és stabilitást. A mozdonyok teljesítménye körülbelül 746 kW (1000 lóerő) volt. Ezek a mozdonyok nem személyszállításra, hanem teherszállításra specializálódtak.
Szolgálati történelem
A Queensland Railways 1600 class dízelmozdonyai elsősorban Queensland állam vasúti hálózatán működtek. Ezek a mozdonyok jelentős mértékben hozzájárultak a vasúti szállítás hatékonyságához a térségben. Az 1970-es évek végére kezdtek elavulni, és fokozatosan kivonták őket a forgalomból. A korszak végére már teljesen lecserélték őket modernebb típusokra.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs elérhető információ arról, hogy a Queensland Railways 1600 class bármelyik példánya fennmaradt volna, vagy kiállítanák múzeumban.
Érdekességek és kulturális hatás
A 1600 class mozdonyok voltak az első olyan típusok, amelyek a Queensland vasúti hálózatában az amerikai dízelmotoros fejlesztések hatását tükrözték. Emiatt különleges helyet foglalnak el az ausztrál vasúti történelemben, bár a köznyelvi elnevezésekről vagy kulturális megjelenésekről kevés adat érhető el.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Tengelyelrendezés | Co-Co |
Teljesítmény | 746 kW (1000 lóerő) |
Maximális sebesség | 80 km/h |
Hivatkozások
Queensland Railways 1600 class Wikipedia oldal
Képek
Források: Wikipédia, Google