Reading 2100 gőzmozdony

A Reading 2100 gőzmozdony az innovatív mérnöki megoldásaival és utasbarát működésével új irányt mutatott a 19. századi vasúti közlekedésben.

Történeti háttér és gyártás

A Reading 2100 mozdony nem elektromos, hanem gőzmozdony, amelyet 1925-ben gyártottak. A mozdonyt a Reading Company készítette az Egyesült Államokban. A 2100-as sorozat a Reading gőzmozdonyok T-1 jelzésű típusába tartozik. A Reading Company szükségleteihez igazodva a mozdonyt tehervonati és személyszállítási célra egyaránt tervezték, különösen nehéz terhek vontatására.

Technikai jellemzők

A Reading 2100 gőzmozdony, amelyet szén tüzelésű hajtóművel láttak el. A T-1 jelzésű sorozat négyhengeres, tehát összesen 4 tengellyel rendelkezik. A mozdony maximális sebessége meghaladja a 120 km/h-t, de pontos adatot sajnos nem tudok megadni. A tengelyelrendezése 4-8-4, amit általában „Northern” típusnak neveznek az amerikai szabvány szerint. A mozdony hosszúsága körülbelül 33 méter, magassága pedig 4,7 méter.

Szolgálati történelem

A Reading 2100 főként az Egyesült Államokban szolgált a Reading Company vonalain. Elsősorban tehervonatok vontatására használták, de alkalmanként személyszállításra is bevetették. A mozdonyt a második világháború után állították le, majd az 1960-as évek végére teljesen selejtezték.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Reading 2100 egyike annak a négy megmaradt T-1 sorozatú mozdonynak. Jelenleg nosztalgiavonatok részeként használják az Egyesült Államokban. Működőképes állapotát többek között az Ohio Central Railroad tartotta fent. Továbbra is nagy népszerűségnek örvend a vasúti rajongók körében.

Érdekességek és kulturális hatás

  • A Reading 2100 több vasúti rajongói rendezvényen is szerepelt, ahol mindig nagy közönséget vonzott.
  • Modellvasúti gyártók is készítenek kicsinyített mását, ami a gyűjtők körében népszerű.
  • A mozdony részt vett több vasúti felvonuláson, ahol élő tüzeléssel és működőképes állapotban mutatták be.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek
Tengelyelrendezés 4-8-4
Gyártási év 1925
Hosszúság 33 m
Magasság 4,7 m
Maximális sebesség 120 km/h felett

Hivatkozások

További információ a Reading 2100-ról