Történeti háttér és gyártás
A Reading 2100 mozdony nem elektromos, hanem gőzmozdony, amelyet 1925-ben gyártottak. A mozdonyt a Reading Company készítette az Egyesült Államokban. A 2100-as sorozat a Reading gőzmozdonyok T-1 jelzésű típusába tartozik. A Reading Company szükségleteihez igazodva a mozdonyt tehervonati és személyszállítási célra egyaránt tervezték, különösen nehéz terhek vontatására.
Technikai jellemzők
A Reading 2100 gőzmozdony, amelyet szén tüzelésű hajtóművel láttak el. A T-1 jelzésű sorozat négyhengeres, tehát összesen 4 tengellyel rendelkezik. A mozdony maximális sebessége meghaladja a 120 km/h-t, de pontos adatot sajnos nem tudok megadni. A tengelyelrendezése 4-8-4, amit általában „Northern” típusnak neveznek az amerikai szabvány szerint. A mozdony hosszúsága körülbelül 33 méter, magassága pedig 4,7 méter.
Szolgálati történelem
A Reading 2100 főként az Egyesült Államokban szolgált a Reading Company vonalain. Elsősorban tehervonatok vontatására használták, de alkalmanként személyszállításra is bevetették. A mozdonyt a második világháború után állították le, majd az 1960-as évek végére teljesen selejtezték.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Reading 2100 egyike annak a négy megmaradt T-1 sorozatú mozdonynak. Jelenleg nosztalgiavonatok részeként használják az Egyesült Államokban. Működőképes állapotát többek között az Ohio Central Railroad tartotta fent. Továbbra is nagy népszerűségnek örvend a vasúti rajongók körében.
Érdekességek és kulturális hatás
- A Reading 2100 több vasúti rajongói rendezvényen is szerepelt, ahol mindig nagy közönséget vonzott.
- Modellvasúti gyártók is készítenek kicsinyített mását, ami a gyűjtők körében népszerű.
- A mozdony részt vett több vasúti felvonuláson, ahol élő tüzeléssel és működőképes állapotban mutatták be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Tengelyelrendezés | 4-8-4 |
Gyártási év | 1925 |
Hosszúság | 33 m |
Magasság | 4,7 m |
Maximális sebesség | 120 km/h felett |