Történeti háttér és gyártás
A Rebel dízelvonatot 1935-ben fejlesztették ki, hogy megfeleljen a Déli Vasút Társaság igényeinek az Egyesült Államokban. A vonatot a American Car and Foundry Company készítette, amely egy jól ismert járműgyártó vállalat volt abban az időben. A gyártás célja az volt, hogy modern, kényelmes és gyors közlekedési lehetőséget biztosítson a déli államokban utazóknak, különösen a Mississippi, Louisiana és Tennessee között közlekedő utasok számára.
A Rebel vonat bevezetésével a vasúttársaság célja az volt, hogy növelje a vasúti közlekedés vonzerejét és versenyezzen az egyre népszerűbbé váló közúti közlekedéssel.
Technikai jellemzők
A Rebel vonat dízel motorvonatként működött, azaz dízel-meghajtású motorokat alkalmaztak benne. A vonat három kocsiból állt, melyek egyedi kialakításuknak köszönhetően egy könnyű és aerodinamikus szerkezetet képviseltek. A vonat maximális sebessége 120 km/h körül volt, ami az 1930-as évek közepén kiemelkedőnek számított.
- A vonatban több osztály is elérhető volt, hogy különböző igényeket elégítsen ki, bár pontos férőhelyszámok nem állnak rendelkezésre.
- A komfortot növelték a korabeli igényekhez képest modern felszerelések, mint például a kényelmes ülések és a klímaberendezések.
Szolgálati történelem
A Rebel vonatot a Déli Vasút Társaság (Southern Railway) üzemeltette, és elsősorban az Egyesült Államok déli régióiban használták. A vonat az 1930-as évek közepétől kezdődően kezdte meg szolgálatát, és több éven át közlekedett, jelentős sikert aratva köszönhetően kényelmes és gyors szolgáltatásának.
A vonat működése során nem jelentettek komolyabb műszaki hibákat vagy nagyobb baleseteket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Rebel vonatból nem maradt fenn működőképes példány, így jelenleg egyik múzeumban sem tekinthető meg. Azonban a vasút történetével foglalkozó kiállításokon gyakran említik mint a vasúti közlekedés egy fontos mérföldkövét az Egyesült Államokban.
Érdekességek és kulturális hatás
A Rebel vonat a maga idejében jelentős figyelmet kapott, hiszen modern megjelenése és teljesítménye hozzájárult a vasúti közlekedés népszerűsítéséhez. Bár a köznyelvben nem kapott külön becenevet, a Déli Vasút Társaság egyik ikonikus járműveként említik.
Modellvasútként nem terjedt el széles körben, de néhány gyűjtői modell formájában megőrizték az utókor számára.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízel motorvonat |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Maximális sebesség | 120 km/h |
Gyártási év | 1935 |