Történeti háttér és gyártás
A Red Flag 1-osztályú gőzmozdony Észak-Koreában készült, a 20. század közepén. A mozdonyt a Kim Jong-tae Electric Locomotive Complex gyártotta. 1961-ben indult a gyártása, hogy kielégítse az ország ipari és gazdasági fejlődésének igényeit. Az észak-koreai vasúti hálózat számára készült, és a hazai szállítási kapacitás növelését célozta meg.
Bár pontos példányszámok nem ismertek, a gyártás során célzottan a belföldi igények kielégítésére koncentráltak. A Red Flag 1-osztály kifejlesztése része volt Észak-Korea azon törekvéseinek, hogy csökkentse a külföldi technológiai és ipari függőséget.
Technikai jellemzők
A Red Flag 1-osztályú mozdony primitív, mégis hatékony gőzmeghajtású rendszerrel rendelkezik. Az ilyen típusú hajtásrendszerek hagyományosan nagy erejűek, bár hatékonyságuk az újabb technológiákhoz képest alacsonyabb lehet.
– Hajtásrendszer: Gőz
– Gyártó: Kim Jong-tae Electric Locomotive Complex
– Maximális sebesség, tengelyelrendezés, és egyéb specifikus technikai adatokat pontosan nem ismerünk.
Szolgálati történelem
A Red Flag 1-osztályú mozdonyok főként Észak-Koreában, a belföldi vasúthálózaton teljesítettek szolgálatot. Feladatuk a személy- és áruszállítás, valamint az ipari szállítmányok kezelése volt. Szolgálatuk ideje alatt számos különböző vonalon működtek, hozzájárulva az észak-koreai szállítási infrastruktúra fenntartásához.
A szolgálatból való kivonás ideje nem ismert, és az is megkérdőjelezhető, hogy még ma is használatban vannak-e ezek a mozdonyok. Nincs ismert adat balesetekről vagy jelentős technikai hibákról, amelyek befolyásolták volna a működésüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs nyilvánosan elérhető információ arról, hogy valamely Red Flag 1-esztályú mozdony múzeumban vagy nosztalgikus vonatokban szerepelne. Észak-Korea viszonylagos elszigeteltsége miatt az efféle kulturális megőrzés ritkán kerül a nyilvánosság elé.
Érdekességek és kulturális hatás
Az észak-koreai mozdonyok, köztük a Red Flag 1-esztály, valószínűleg nem rendelkeznek széleskörű nemzetközi ismertséggel, és kulturális hatásuk is korlátozott. Mivel Észak-Korea nem nyitott az efféle technológiai csereprogramokra vagy modellen alapuló vasúti elterjedtségre, ezért kevéssé valószínű, hogy a mozdonyt modellező gyártók vagy rajongók széles körben megismerték volna.
Műszaki adatlap
Tulajdonság | Érték |
---|---|
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
Red Flag 1-class locomotive – Wikipedia
Képek
Források: Wikipédia, Google