Történeti háttér és gyártás
A Renfe Class 252 elektromos mozdonyt a spanyol állami vasúttársaság, a Renfe megbízásából fejlesztették ki. Az 1991-ben kezdődő gyártás célja az volt, hogy modern és nagysebességű mozdonyokat biztosítsanak a spanyol vasúthálózat számára. A Siemens és a CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) vállalatok közreműködésével készült mozdonyok főként személyszállítási célokra lettek tervezve. A gyártás 1991-től 1996-ig tartott, és összesen 75 darab készült belőlük.
Technikai jellemzők
A Renfe Class 252 mozdonyok elektromos meghajtásúak, és alkalmasak a nagysebességű vonatok vontatására. Teljesítményük eléri a 6200 kW-ot, amely lehetővé teszi számukra a 160 km/h maximális sebesség elérését. A mozdonyok B’B’ tengelyelrendezéssel rendelkeznek, ami négy tengelyt jelent, két forgóvázon. A mozdony hossza 20,8 méter, magassága 3,9 méter. A kétáramnemű üzemeltetésnek köszönhetően képesek mind 3000 V egyenáramú, mind 25 kV váltakozó áramú rendszeren közlekedni.
Szolgálati történelem
A Renfe Class 252 mozdonyokat Spanyolország különböző vasútvonalain használták, főként nagysebességű és távolsági személyszállító vonatok vontatására. Az évek során néhány mozdonyt modernizáltak, hogy megfeleljenek a technológiai fejlesztéseknek és biztonsági előírásoknak. A mozdonyok szolgálati éveik alatt megbízható teljesítményt nyújtottak, és csak minimális mennyiségű baleset vagy műszaki probléma fűződik a nevükhöz.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a Renfe Class 252 mozdonyok még nem számítanak történelmi járműveknek, egyes darabok már muzeális értékkel bírnak. Vannak példányok, amelyek kiállításra kerültek spanyol vasúti múzeumokban, ahol a látogatók megtekinthetik őket. Ezek a mozdonyok a vasúti technológia fejlődését mutatják be a látogatóknak.
Érdekességek és kulturális hatás
A Renfe Class 252 mozdonyok a spanyol vasúti kultúra fontos részévé váltak, és több modellvasúti gyártó is készített méretarányos másolatokat róluk. Ezek a modellek népszerűek a vasúti rajongók körében, és gyakran láthatók vasúti kiállításokon és gyűjteményekben. A mozdonyok spanyolországi megjelenése óta szimbolizálják az ország modernizációs törekvéseit a vasúti közlekedés terén.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Teljesítmény | 6200 kW |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Tengelyelrendezés | B’B’ |
Hossz | 20,8 méter |
Magasság | 3,9 méter |