Renfe Class 340 dízelmozdony

A Renfe Class 340 dízelmozdony a spanyol vasutak korszakalkotó gépe, amely a sebesség és megbízhatóság terén jelentős előrelépést jelentett az 1960-as években.

Történeti háttér és gyártás

A Renfe Class 340 dízelmozdonyokat a spanyol RENFE számára fejlesztették ki, hogy megfeleljenek a növekvő közlekedési igényeknek a spanyol vasúthálózaton. A gyártás 1966-ban kezdődött, és az Alco (American Locomotive Company) és a spanyolországi Babcock & Wilcox közötti együttműködés keretében készült a mozdonyok sorozata.

  • Gyártási év: 1966
  • Gyártó: Alco és Babcock & Wilcox
  • Megrendelő: RENFE (Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles)

Technikai jellemzők

A Renfe Class 340 dízelmozdony több technikai újítást tartalmazott, amely a kornak megfelelő modernizációt tükrözi.

  • Hajtásrendszer: Dízel elektromos
  • Teljesítmény: 2.185 LE
  • Tengelyelrendezés: Co’-Co’
  • Maximális sebesség: 140 km/h

Szolgálati történelem

A Renfe Class 340 mozdonyokat elsősorban személyszállító vonatokhoz használták Spanyolországban. A vonalat az 1980-as évek végéig működtették, és a gyakorlatilag minden fontos spanyol vasútvonalon szolgálatot teljesítettek.

  • Típusú szolgálat: Személyszállítás
  • Kivonás: 1990-es évek

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Renfe Class 340 dízelmozdonyok közül néhány példányt megőriztek, és különböző spanyol vasúti múzeumokban állítják ki.

  • Elérhető múzeumban: Spanyolország vasúti múzeumaiban

Érdekességek és kulturális hatás

A Renfe Class 340 dízelmozdonyok jelentős szerepet játszottak a spanyol vasúti közlekedés modernizálásában. Modellvasút-gyártók körében is népszerűvé váltak, különösen a spanyol vasútmodellek kedvelői számára.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak

Hivatkozások

Forrás: Wikipedia – Renfe Class 340

Képek

Források: Wikipédia, Google