Történeti háttér és gyártás
A Renfe Class 354 dízelmozdonyt a spanyol vasúti hálózat számára fejlesztették ki, hogy kielégítse a nagysebességű vonatok iránti igényt a 20. század végén. A mozdonyokat a spanyol CAF és a német Krauss-Maffei cégek közösen gyártották. A gyártás 1983-ban kezdődött, és összesen 8 darab készült belőle. A járműveket a Renfe, Spanyolország nemzeti vasúttársasága használta, elsősorban gyorsvonati szolgálatban.
Technikai jellemzők
- A Renfe Class 354 dízelmozdony dízel-elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik.
- Teljesítménye meghaladja a 3200 lóerőt.
- A mozdony maximális sebessége 180 km/h, ami különösen alkalmassá teszi gyorsvonati közlekedésre.
- A jármű tengelyelrendezése Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy minden forgóváza két hajtott tengellyel rendelkezik.
- A mozdony súlya körülbelül 81 tonna.
- A jármű 20,9 méter hosszú, és magassága eléri a 4,18 métert.
- A különleges fékrendszer biztosítja a biztonságos megállást nagy sebességnél is.
Szolgálati történelem
A Renfe Class 354 mozdonyokat elsősorban a spanyol vasúthálózaton használták, különösen a Madrid és Barcelona közötti vonalakon. A nagysebességű közlekedés gyors bővülése miatt a mozdonyok teljesítményét nagyra értékelték. A szolgálat során a mozdonyok számos alkalommal bizonyították megbízhatóságukat, azonban a technológia fejlődésével és a modern villamos motorvonatok megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Bár a Renfe Class 354 mozdonynak nincs hivatalosan megőrzött példánya, a vasúti rajongók és gyűjtők előszeretettel emlékeznek vissza rájuk, és néhány vasúti múzeumban Spanyolországban találhatók alkatrészek vagy modellek.
Érdekességek és kulturális hatás
A Renfe Class 354 mozdonyok a spanyol vasúti történelem meghatározó részévé váltak, és időnként megjelennek vasúti modellek formájában. Bár a mozdonynak nincs hivatalos beceneve, a vasúti közösség gyakran emlegeti őket modern kialakításuk és teljesítményük miatt. Modellvasúti gyártók is készítettek belőle méretarányos modelleket, amelyek népszerűek a gyűjtők körében.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Gyártási év | 1983 |
Teljesítmény | 3200 lóerő |
Maximális sebesség | 180 km/h |
Tengelyelrendezés | Bo’Bo’ |
Hossz | 20,9 m |
Magasság | 4,18 m |
Súly | 81 tonna |
Hivatkozások
Képek
Források: Wikipédia, Google