Renfe Class 354 dízelmozdony

A Renfe Class 354 dízelmozdony Spanyolország vasúti hálózatának meghatározó tagja, melyet a nagysebességű és kényelmes vonatozás érdekében fejlesztettek ki.

Történeti háttér és gyártás

A Renfe Class 354 dízelmozdonyt a spanyol vasúti hálózat számára fejlesztették ki, hogy kielégítse a nagysebességű vonatok iránti igényt a 20. század végén. A mozdonyokat a spanyol CAF és a német Krauss-Maffei cégek közösen gyártották. A gyártás 1983-ban kezdődött, és összesen 8 darab készült belőle. A járműveket a Renfe, Spanyolország nemzeti vasúttársasága használta, elsősorban gyorsvonati szolgálatban.

Technikai jellemzők

  • A Renfe Class 354 dízelmozdony dízel-elektromos hajtásrendszerrel rendelkezik.
  • Teljesítménye meghaladja a 3200 lóerőt.
  • A mozdony maximális sebessége 180 km/h, ami különösen alkalmassá teszi gyorsvonati közlekedésre.
  • A jármű tengelyelrendezése Bo’Bo’, ami azt jelenti, hogy minden forgóváza két hajtott tengellyel rendelkezik.
  • A mozdony súlya körülbelül 81 tonna.
  • A jármű 20,9 méter hosszú, és magassága eléri a 4,18 métert.
  • A különleges fékrendszer biztosítja a biztonságos megállást nagy sebességnél is.

Szolgálati történelem

A Renfe Class 354 mozdonyokat elsősorban a spanyol vasúthálózaton használták, különösen a Madrid és Barcelona közötti vonalakon. A nagysebességű közlekedés gyors bővülése miatt a mozdonyok teljesítményét nagyra értékelték. A szolgálat során a mozdonyok számos alkalommal bizonyították megbízhatóságukat, azonban a technológia fejlődésével és a modern villamos motorvonatok megjelenésével fokozatosan kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár a Renfe Class 354 mozdonynak nincs hivatalosan megőrzött példánya, a vasúti rajongók és gyűjtők előszeretettel emlékeznek vissza rájuk, és néhány vasúti múzeumban Spanyolországban találhatók alkatrészek vagy modellek.

Érdekességek és kulturális hatás

A Renfe Class 354 mozdonyok a spanyol vasúti történelem meghatározó részévé váltak, és időnként megjelennek vasúti modellek formájában. Bár a mozdonynak nincs hivatalos beceneve, a vasúti közösség gyakran emlegeti őket modern kialakításuk és teljesítményük miatt. Modellvasúti gyártók is készítettek belőle méretarányos modelleket, amelyek népszerűek a gyűjtők körében.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Gyártási év 1983
Teljesítmény 3200 lóerő
Maximális sebesség 180 km/h
Tengelyelrendezés Bo’Bo’
Hossz 20,9 m
Magasság 4,18 m
Súly 81 tonna

Hivatkozások

Képek

Források: Wikipédia, Google