Réseau Breton 4-6-0 tank locomotives gőzmozdony

A Réseau Breton 4-6-0 tank locomotives gőzmozdonyokat a 19. század végén fejlesztették ki, hogy a bretagne-i vasúthálózat kiszolgálásában kiemelkedő teljesítményt nyújtsanak, egyedülálló kialakításukkal megkönnyítve a forgalmat a vidéki tájakon.

Történeti háttér és gyártás

A Réseau Breton 4-6-0 tank mozdonyokat a 20. század elején fejlesztették ki, hogy kielégítsék az üzemeltetési igényeket a Réseau Breton vasúthálózat számára Bretagne régióban. A mozdonyok gyártási évszáma 1904 volt, ami összhangban van az új vasúti technológiák iránti növekvő kereslettel abban az időszakban. Ezeket a mozdonyokat a franciaországi Saint-Denis-ben található Société Alsacienne de Constructions Mécaniques vállalat építette meg.

A mozdonyokat kifejezetten arra tervezték, hogy megfeleljenek a keskeny nyomtávú vasutak által támasztott követelményeknek, és azoknak a területeknek az igényeit szolgálják ki, ahol a hagyományos szélessávú vasutak nem voltak megvalósíthatók. Összesen 21 darabot gyártottak belőlük, ezek mindegyike a Réseau Breton részére készült, amely egy fontos régiós szállítórendszer volt Bretagne vidékén.

Technikai jellemzők

A 4-6-0-as tengelyelrendezésű tank mozdonyok gőzhajtással működtek, amit a kora technológiai sajátosságai és a helyi igények is indokoltak. A mozdonyokat úgy tervezték, hogy képesek legyenek a keskeny nyomtávú síneken, stabilan és hatékonyan üzemelni. A típus a gőz fénykorának egyik jellegzetes képviselője volt, mivel a magas teljesítmény és a megbízhatóság volt a fejlesztés során a fő szempont.

  • Tengelyelrendezés: 4-6-0
  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Maximális sebesség: Körülbelül 60 km/h
  • Hossz: Nincs pontos adat
  • Férőhely: Nem utasszállításra tervezték

Szolgálati történelem

A Réseau Breton 4-6-0 működése során főként a Bretagne vidékén található keskeny nyomtávú vonalakon szolgált. Feladatuk elsősorban teherszállítás és a belföldi forgalom kiszolgálása volt, köszönhetően a mozdonyok erőteljes és megbízható teljesítményének. A mozdonyok több évtizeden keresztül álltak szolgálatban, mielőtt a technológiai változások és a vasúti hálózatok modernizálása miatt kivonták őket a forgalomból.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Sajnálatos módon egyetlen példány sem maradt fenn működőképes állapotban. A Réseau Breton 4-6-0 mozdonyoknak mind a kereskedelmi, mind a múzeumi szerepükből kifolytán emléke megmaradt, azonban fizikailag egyetlen mozdony sem található meg múzeumban vagy kiállításon.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár a Réseau Breton 4-6-0 mozdonyok nem kaptak széleskörű hírnevet, a vasúttörténeti rajongók körében a szépségük és a technikai kidolgozottságuk miatt kedveltek. Modellvasúti körökben is megtalálhatóak különböző méretarányú másolatok, amelyek hűen visszaadják az eredeti járművek formatervezését és stílusát. A mozdonyokat gyakran emlegetik a vasúttörténelem szempontjából fontos példaként, különösen Franciaországban.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

Réseau Breton 4-6-0 tank locomotives

Képek

Források: Wikipédia, Google