Történeti háttér és gyártás
A Russian locomotive class A gőzmozdonyt az 1892-es évben fejlesztették ki Oroszországban. Az iparosodás növekedésével együtt a vasúti szállítás iránti kereslet is jelentősen nőtt, így szükségessé vált nagyobb teljesítményű mozdonyok gyártása. Az A osztályú gőzmozdonyokat az orosz államvasutak rendelték meg, hogy kielégítsék a vasúti közlekedés növekvő igényeit az ország különböző régióiban.
A mozdonyokat a híres orosz Kolomna Gépgyár gyártotta, amely a korszak egyik vezető mozdonygyártója volt Oroszországban. Az első példányok az 1890-es évek elején készültek el, és részt vettek az orosz vasúti hálózat korszerűsítésében. A pontos példányszámra vonatkozó adatok nem állnak rendelkezésre, de a mozdonyok jelentős szerepet játszottak az orosz vasúti közlekedés fejlesztésében.
Technikai jellemzők
A Russian locomotive class A gőzmozdony hagyományos gőzhajtású rendszerrel működött. A mozdonyt úgy tervezték, hogy nagy teljesítményű legyen, és hosszabb távokat tudjon megtenni különösebb probléma nélkül. A mozdony teljesítményére, tengelyelrendezésére és maximális sebességére vonatkozó konkrét adatok nem állnak rendelkezésre, de általában a korszak mozdonyai közepes sebességűek és megbízhatóak voltak.
A mozdony méreteit, például a hosszát, magasságát, valamint a tengelytávját szintén nem részletezik a források. Az ilyen típusú gőzmozdonyokat gyakran teher- és személyszállításra egyaránt használták, és a kor technológiájának megfelelően manuálisan irányították, anélkül, hogy modernebb felszereltségekkel rendelkeztek volna, mint például klímaberendezés vagy automata ajtók.
Szolgálati történelem
A Russian locomotive class A gőzmozdonyokat széles körben alkalmazták Oroszországban, ahol alapvető szerepet játszottak az ipari és gazdasági fejlődésben. A mozdonyokat elsősorban teherszállításra használták, de alkalmasak voltak hosszabb távolságú személyszállító vonatok húzására is. A források nem részletezik, hogy pontosan mikor vonták ki ezeket a mozdonyokat a forgalomból, azonban a technológiai fejlődések, például a dízel- és elektromos mozdonyok megjelenése valószínűleg fokozatosan kiváltotta a gőzmozdonyok használatát.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincsenek konkrét adatok arról, hogy megőrződtek-e példányok a Russian locomotive class A gőzmozdonyokból, vagy hogy bármelyik múzeumban kiállították-e. A források hiánya megnehezíti annak megállapítását, hogy bármilyen formában fennmaradtak-e ezek a mozdonyok.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincsenek azonosított források arra vonatkozóan, hogy a Russian locomotive class A gőzmozdonyoknak lett volna bármilyen különös beceneve vagy hogy bármilyen kulturális jelentőséggel bírtak volna.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1850–1899 – Gőz fénykora |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_locomotive_class_A
Képek
Források: Wikipédia, Google