Történeti háttér és gyártás
A Santa Fe Class 2900 gőzmozdonyokat az Atchison, Topeka and Santa Fe Railway számára fejlesztették ki, hogy nagy sebességű, hosszú távolságú személyszállítást végezzenek. Gyártásuk 1943-ban kezdődött, a második világháború alatt, amikor a vasúti közlekedés stratégiai fontosságú volt. Ezt a sorozatot a Baldwin Locomotive Works készítette el, amely az egyik legjelentősebb gőzmozdony-gyártó volt az Egyesült Államokban. Összesen 30 darabot építettek ebből a sorozatból.
Technikai jellemzők
A Santa Fe Class 2900 gőzmozdony egy 4-8-4-es tengelyelrendezésű mozdony volt, amelyet „Northern” osztályú mozdonyként is ismertek. Ezt a kialakítást a nagy sebesség és a hatalmas húzóerő kombinációjára tervezték. A mozdonyokat gőz hajtotta, űrtartalmuk jelentős volt, lehetővé téve a hosszú távú utazásokat. A maximális sebességük elérte a 160 km/h-t, és azok közül a gőzmozdonyok közül valóban kiemelkedtek, amelyek képesek voltak ilyen teljesítményre ebben az időszakban.
- Hajtásrendszer: Gőz
- Teljesítmény: Kb. 3,200 lóerő
- Tengelyelrendezés: 4-8-4
- Maximális sebesség: 160 km/h
Szolgálati történelem
A Santa Fe Class 2900 mozdonyokat az Egyesült Államokban használták, főként a nyugati part és a középnyugat közötti hosszú távú személyszállítási vonalakon. A Santa Fe Railway egyik csúcsmodelljeként üzemeltek, kiváló teljesítményt nyújtva a nagy sebességű személyszállításban. Az 1950-es évek végére a dízelmozdonyok megjelenésével ezeket a gőzösöket fokozatosan kivonták a szolgálatból, és 1959-re teljesen lezárták a működésüket.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Santa Fe Class 2900 mozdonyok közül néhány megőrzésre került különböző múzeumokban. Ezen példányok közül néhány ma is látogatható, és nosztalgia vonatok részeként találkozhatunk velük. A 2926 számú mozdony például a New Mexico Steam Locomotive & Railroad Historical Society által restaurálás alatt áll, és eredeti állapotában kívánják működőképes állapotba hozni.
Érdekességek és kulturális hatás
A Santa Fe Class 2900 mozdonyok a modellezők körében is népszerűek, és számos modellgyártó készít méretarányos változatokat. Ezek a mozdonyok a gőzmozdonyok aranykorának szimbólumai, és az amerikai vasúti történelem egyik ikonikus képviselőiként maradtak fenn a köztudatban.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1930–1945 – Technikai robbanás |
Tengelyelrendezés | 4-8-4 |
Maximális sebesség | 160 km/h |
Gyártási év | 1943 |
Példányszám | 30 |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Fe_Class_2900
Képek
Források: Wikipédia, Google