Történeti háttér és gyártás
Az SBB Am 841 dízelmozdony az 1990-es években készült, amikor a Svájci Szövetségi Vasutak (Schweizerische Bundesbahnen, SBB) szükségét látta egy megbízható tolatómozdony bevezetésének. A mozdonyt a svájci vasúthálózatban történő elosztó- és teherszállítási feladatokra tervezték.
- Gyártás éve: 1994
- Gyártó: Vossloh
- Gyártási helyszín: Németország
- Elsődleges megrendelő: Svájci Szövetségi Vasutak (SBB)
Technikai jellemzők
Az SBB Am 841 dízelmozdony technikai szempontból jól felszerelt eszköz, amelyet a svájci vasúti viszonyoknak megfelelően alakítottak ki. A mozdony teljesítményét, jellemzőit a modern kor követelményeihez igazították.
- Hajtásrendszer: Dízel
- Teljesítmény: Körülbelül 1000 kW
- Tengelyelrendezés: B’B’
- Maximális sebesség: 80 km/h
- Méretek és adatok: standard méret a svájci vasúti specifikációknak megfelelően
Szolgálati történelem
Az SBB Am 841 további sorsa az SBB flottáján belül jórészt a teherszállítás kisegítő feladataira terjedt ki. Közismert megbízhatóságáról és hatékonyságáról, a mozdonyt gyakran alkalmazták tolatási munkákra különféle svájci állomásokon.
- Szolgálatban álló társaságok: Svájci Szövetségi Vasutak (SBB)
- Visszavonás ideje: Jelenleg is használatban van
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ megőrzött példányokról vagy múzeumi szereplésről. Az SBB Am 841 még aktívan szolgál a svájci vasúti rendszerben, így ezek a mozdonyok még nem kerültek múzeumokba.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SBB Am 841 mozdony nem rendelkezik jelentős kulturális hatással vagy különleges becenevekkel. Modellvasúti gyártók körében nem annyira elterjedt, mint más ikonikusabb mozdonyok.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |