Történeti háttér és gyártás
Az SBB Ce 6/8 I egy elektromos mozdony, melyet a svájci SBB vasúttársaság számára terveztek. A mozdonyt a svájci Brown, Boveri & Cie (BBC) fejlesztette ki és gyártotta 1919-ben. Az SBB Ce 6/8 I a svájci vasúti hálózat villamosítására tett erőfeszítések részeként jött létre, mivel a villamos energia alkalmazása nagyobb hatékonyságot és megbízhatóságot biztosított a korabeli gőzmozdonyokkal szemben. Ebből a típusból csak egyetlen példány készült, kísérleti célokra.
Technikai jellemzők
Az SBB Ce 6/8 I egy elektromos mozdony, amelynek kialakítása a svájci vasút igényeinek megfelelően történt. A mozdony hajtásrendszere villamos, amely lehetővé tette a nagyobb hatékonyságot és alacsonyabb üzemeltetési költségeket. A mozdony teljesítménye 1290 kW volt, ami lehetővé tette számára, hogy hatékonyan közlekedjen a svájci hegyvidéki szakaszokon.
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: 1290 kW
- Tengelyelrendezés: 2-6-2
- Maximális sebesség: 75 km/h
Szolgálati történelem
Az SBB Ce 6/8 I mozdonyt az SBB használta tesztelési és kísérleti célokra, hogy értékelje az elektromos vontatás előnyeit a svájci vasutakon. Bár a mozdony soha nem került sorozatgyártásra, az SBB Ce 6/8 I fontos szerepet játszott a villamos mozdonyok tervezésének és fejlesztésének folyamatában Svájcban. A mozdony végül ki lett vonva a forgalomból, de hozzájárult a későbbi, sikeresebb villamos mozdonytípusok fejlesztéséhez.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A SBB Ce 6/8 I mozdonyból nem maradt fenn múzeumi vagy megőrzött példány, mivel egyedi darabként csak tesztelési célokra használták. A mozdony történelmi jelentősége elsősorban kísérleti szerepének köszönhető, és hatását későbbi mozdonytípusok fejlesztésében lehet megfigyelni.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az SBB Ce 6/8 I nem vált sorozatgyártott típussá, fontos lépést jelentett a svájci villamos vontatás fejlődésében. A mozdony jelentősége leginkább abban rejlik, hogy hozzájárult a Svájcban később kialakult villamos vasúti kultúra és technológia alapjainak letételéhez. A modellvasúti piac nem kínál kifejezetten az SBB Ce 6/8 I-re alapuló modelleket, de a svájci vasúti történet iránt érdeklődők számára fontos mérföldkőként tekinthetünk rá.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Teljesítmény | 1290 kW |
Tengelyelrendezés | 2-6-2 |
Maximális sebesség | 75 km/h |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SBB_Ce_6/8_I
Képek
Források: Wikipédia, Google