Történeti háttér és gyártás
Az SBB Re 460 egy elektromos mozdony, amelyet a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) számára terveztek és építettek. A mozdonyok gyártását 1991-ben kezdte meg a svájci SLM és az ABB konszern, és az alapvető céljuk a svájci vasúti közlekedés modernizálása volt. Összesen 119 darab készült belőlük, és ezek a mozdonyok meghatározó szerepet játszottak a svájci vasúti közlekedés korszerűsítésében.
Technikai jellemzők
Az SBB Re 460 egy korszerű elektromos mozdony. Az alábbiakban részletezzük a főbb technikai jellemzőket:
- Hajtásrendszer: Elektromos
- Teljesítmény: 6,100 kW
- Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
- Maximális sebesség: 230 km/h
- Méretek: A mozdony hossza 18,5 méter
- Fékrendszer: Elektropneumatikus és regeneratív fékek
Szolgálati történelem
Az SBB Re 460 mozdonyokat Svájcban széleskörűen alkalmazták mind személy-, mind teherszállítási feladatokra. Elsősorban gyorsvonati szolgálatban álltak, és hozzájárultak a svájci vasúthálózat hatékonyságának növeléséhez. A mozdonyok jelentős modernizációkon estek át, hogy megfeleljenek a korszerű elvárásoknak, és ma is aktívan szolgálnak.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Jelenleg nincs információ arról, hogy az SBB Re 460 mozdonyok közül bármelyik is múzeumban lenne kiállítva vagy nosztalgiavonatok részét képezné.
Érdekességek és kulturális hatás
A mozdonyok Svájcban a „Lok 2000” program részét képezték, amely a vasúti közlekedés megújítását célozta meg. Az SBB Re 460 emellett Svájc egyik legismertebb mozdonyává vált, gyakran modellvasúti rajongók körében is népszerű.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Elektromos mozdony |
Meghajtás | Elektromos |
Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |