SBB Re 460 elektromos mozdony

Az SBB Re 460 elektromos mozdony a svájci vasúthálózat ikonikus tagja, amely innovatív technológiájával és hatékony működésével jelentős szerepet játszik az ország gyors és megbízható közlekedésében.

Történeti háttér és gyártás

Az SBB Re 460 egy elektromos mozdony, amelyet a Svájci Szövetségi Vasutak (SBB) számára terveztek és építettek. A mozdonyok gyártását 1991-ben kezdte meg a svájci SLM és az ABB konszern, és az alapvető céljuk a svájci vasúti közlekedés modernizálása volt. Összesen 119 darab készült belőlük, és ezek a mozdonyok meghatározó szerepet játszottak a svájci vasúti közlekedés korszerűsítésében.

Technikai jellemzők

Az SBB Re 460 egy korszerű elektromos mozdony. Az alábbiakban részletezzük a főbb technikai jellemzőket:

  • Hajtásrendszer: Elektromos
  • Teljesítmény: 6,100 kW
  • Tengelyelrendezés: Bo’Bo’
  • Maximális sebesség: 230 km/h
  • Méretek: A mozdony hossza 18,5 méter
  • Fékrendszer: Elektropneumatikus és regeneratív fékek

Szolgálati történelem

Az SBB Re 460 mozdonyokat Svájcban széleskörűen alkalmazták mind személy-, mind teherszállítási feladatokra. Elsősorban gyorsvonati szolgálatban álltak, és hozzájárultak a svájci vasúthálózat hatékonyságának növeléséhez. A mozdonyok jelentős modernizációkon estek át, hogy megfeleljenek a korszerű elvárásoknak, és ma is aktívan szolgálnak.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs információ arról, hogy az SBB Re 460 mozdonyok közül bármelyik is múzeumban lenne kiállítva vagy nosztalgiavonatok részét képezné.

Érdekességek és kulturális hatás

A mozdonyok Svájcban a „Lok 2000” program részét képezték, amely a vasúti közlekedés megújítását célozta meg. Az SBB Re 460 emellett Svájc egyik legismertebb mozdonyává vált, gyakran modellvasúti rajongók körében is népszerű.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek

Hivatkozások

Forrás: Wikipedia