SBB Re 620 elektromos mozdony

Az SBB Re 620 elektromos mozdony a svájci vasutak büszkesége, amely számos rekordot döntött meg a hegyi útvonalakon való hatékony teherfuvarozás terén.

Történeti háttér és gyártás

Az SBB Re 620 villamos mozdonyt, korábbi nevén Re 6/6, a svájci szövetségi vasutak (Schweizerische Bundesbahnen – SBB) számára fejlesztették ki. A mozdonyra az egyre növekvő teherforgalom igénye miatt volt szükség, amely erősebb és hatékonyabb vonóerőt követelt meg a svájci vasútvonalak meredek emelkedőin.

A gyártás az olteni SLM (Schweizerische Lokomotiv- und Maschinenfabrik) és a Brown, Boveri & Cie. (BBC) közreműködésével kezdődött meg. Az első mozdonyok 1972-ben álltak szolgálatba, és a gyártás 1980-ig tartott. Összesen 88 darabot gyártottak, melyek mind a svájci vasút igényeit szolgálták.

Technikai jellemzők

Az SBB Re 620 egy elektromos mozdony, amelyet a hálózati elektromos áram hajt. A mozdony teljesítménye 10,620 lóerő, ami kiváló vonóerőt biztosít a meredek svájci hegyvidéken.

  • Tengelyelrendezés: Co’Co’
  • Maximális sebesség: 125 km/h
  • Tengelytáv: 19.490 mm
  • Hossz: 18.500 mm
  • Magasság: 4.500 mm
  • Fékrendszer: Elektromos fékek és hagyományos légfékek
  • Vezérlés: Diagnosztikai rendszerrel és automatikus vezérlési funkciókkal felszerelt

Szolgálati történelem

Az SBB Re 620 mozdonyok elsősorban a svájci vasúti hálózat teherforgalmát szolgálták. Kiemelkedő teljesítményüknek köszönhetően nehéz tehervonatokat tudtak vontatni a svájci szakaszokon, amelyek gyakran nehéz emelkedőkkel rendelkeznek. A mozdonyokat a mai napig használják, és az évek során számos modernizáción estek át, hogy megfeleljenek a mai technológiai és környezeti követelményeknek.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Bár az SBB Re 620 mozdonyok még aktív szolgálatban állnak, az SBB előrelátóan megőrzést tervez több példánnyal kapcsolatban a jövő generációi számára. Jelenleg azonban nincs tudomásunk kiállított, múzeumi példányokról.

Érdekességek és kulturális hatás

Az SBB Re 620 mozdony népszerű a vasútrajongók körében, számos modellvasúti verzió készült róla. A mozdony a svájci vasút szimbólumává vált, és modellvasúti gyártók, mint például a Märklin és a Roco, több méretarányos verzióját is piacra dobták.

Műszaki adatlap

Járműtípus Elektromos mozdony
Meghajtás Elektromos
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény 10,620 lóerő
Maximális sebesség 125 km/h
Tengelyelrendezés Co’Co’
Hossz 18.500 mm
Magasság 4.500 mm

Hivatkozások

Részletes információ az SBB Re 620 mozdonyról

Képek

Források: Wikipédia, Google