Történeti háttér és gyártás
Az EMD SD38 dízelmozdonyt az Electro-Motive Division (EMD) gyártotta, először 1967-ben. Ez a mozdony az SD-sorozat része volt, amit különféle teherszállító feladatokra fejlesztettek ki. Kifejezetten a kisebb teljesítményigényű feladatokra tervezték, mint például bányák vagy kisebb ipari vasutak kiszolgálása. Az SD38 gyártási időszaka az 1960-as évek végén kezdődött, és a megrendelők között több amerikai vasúttársaság is volt.
Technikai jellemzők
Az SD38 dízelmozdony hajtásrendszere dízel. Teljesítménye körülbelül 2000 lóerő, ami megfelelővé tette közepes méretű tehervonatok mozgatására. A mozdony tengelyelrendezése C-C, azaz hat tengelye van, mindegyiknek saját hajtómotorja van. Maximális sebessége főként a teherszállítási igényekhez igazodott, ezért nem érte el az extrém sebességeket. A mozdony hossza, magassága és tengelytávja is a teherszállítási igényekhez igazodott, bár ezek pontos adatait a források nem részletezik.
Szolgálati történelem
Az EMD SD38 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták, különböző teherforgalmi szolgálatokban. Ezek a mozdonyok megbízhatóságuk miatt népszerűek voltak a vasúttársaságok körében. Működésük során jelentős szerepet játszottak a bányákból és ipari területekről induló tehervonatok vontatásában.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos a források nem tartalmaznak információt arról, hogy van-e megőrzött példánya az SD38 mozdonyoknak bármely múzeumban vagy nosztalgia vonatokban.
Érdekességek és kulturális hatás
Az SD38, mint más EMD mozdonyok, népszerű volt a modellvasút kedvelői körében. Továbbá, az EMD mozdonyok híresek voltak megbízhatóságukról és tartósságukról, amelyeket a vasútipar berkein belül széles körben elismertek. Becenevekről vagy köznyelvi elnevezésekről a forrás nem számol be.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD38
Képek
Források: Wikipédia, Google