Történeti háttér és gyártás
Az EMD SD38AC egy dízel-elektromos mozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) fejlesztett ki és gyártott. A mozdony típusa 1971-ben jelent meg, és a teherhordási kapacitás hatékonyságának növelése érdekében készült. A Missouri Pacific Railroad volt az elsődleges megrendelője ennek a mozdonytípusnak. Az EMD, amely a mozdonyok gyártásáért volt felelős, a La Grange-i gyárában állította elő ezeket a gépeket.
Technikai jellemzők
Az EMD SD38AC mozdony dízel-elektromos hajtású, ami azt jelenti, hogy egy dízelmotor generálja az elektromos energiát, amely a mozdony elektromos motorjait hajtja. A mozdony tengelyelrendezése C-C, ami azt jelenti, hogy mindkét oldalon három-három hajtott tengely található. A mozdony maximális teljesítménye körülbelül 2000 lóerő, amely megfelelő erőt biztosít a teherfuvarozáshoz.
- Tengelyelrendezés: C-C
- Teljesítmény: 2000 lóerő
- Hajtásrendszer: Dízel-elektromos
Szolgálati történelem
Az SD38AC mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államokban használták teherfuvarozási célokra. A Missouri Pacific Railroad társaság különösen nagy hangsúlyt fektetett ezekre a gépekre a nehéz tehervonatok mozgatásában. Az évek során azonban az újabb és hatékonyabb mozdonyok megjelenése miatt fokozatosan kivonták őket a forgalomból.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Sajnos az EMD SD38AC mozdonyokból nem maradt fenn jelentős számú példány múzeumi kiállítások számára. A legtöbb ilyen mozdonyt selejtezték vagy átalakították más típusokká az évek során.
Érdekességek és kulturális hatás
Bár az EMD SD38AC nem volt különösebben ikonikus mozdony, mégis tiszteletteljes helyet foglal el a vasúti közösségekben, különösen az amerikai teherfuvarozási iparban. A mozdonyokat modellező cégek időnként kiadták ezt a típust modellvasúti változatban, ami a gyűjtők körében népszerű.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1970–1999 – Modern járművek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD38AC
Képek
Források: Wikipédia, Google










