SD7 (EMD) dízelmozdony

Az SD7 (EMD) dízelmozdony az 1950-es évek egyik meghatározó szereplője volt, melyet a fejlődés és megbízhatóság jellemzett az amerikai vasútvonalakon.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD SD7 egy dízelmozdony, amelyet az Electro-Motive Division (EMD) fejlesztett ki. Az SD7 gyártása 1951-ben kezdődött, válaszul a vasúti ipar fokozott igényére a nagyobb teljesítményű és megbízható mozdonyok iránt. Az EMD a terméket különböző vasúttársaságok számára készítette, hogy megfeleljen a különböző teher- és személyszállítási igényeknek. Az SD7 mozdonyokból a gyártási időszak alatt összesen 188 darabot készítettek.

Technikai jellemzők

Az EMD SD7 egy dízel-elektromos meghajtású mozdony, amelyet GM-EMD 567B motor hajtott meg. A mozdony 6 tengelyes elrendezéssel (C-C) rendelkezik, ami kiváló vonóerőt biztosított számára. Az SD7 maximális teljesítménye 1500 lóerő volt, ami kiemelkedő teljesítményt nyújtott az adott időszakban. A mozdony hossza körülbelül 18,288 méter volt, és maximális sebessége elérte a 105 km/h-t.

Szolgálati történelem

Az SD7 mozdonyokat elsősorban az Egyesült Államok vasúti társaságai használták, különösen a teherfuvarozás területén. A mozdonyok hosszú éveken át megbízhatóan szolgáltak, mielőtt fokozatosan kivonták őket a forgalomból. A modernebb és hatékonyabb mozdonyok megjelenésével az SD7-eket lecserélték, de néhány példány megőrzésre került történeti jelentőségük miatt.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Több SD7 mozdony fennmaradt múzeumokban és vasúti rajongók által fenntartott nosztalgia vonatokban. Ezeket a példányokat időnként kiállítják, vagy különleges alkalmakkor nosztalgiautakon használják. Ezek a megőrzött mozdonyok lehetővé teszik a vasúttörténet iránt érdeklődők számára, hogy közelebbről megismerkedjenek ezzel az ikonikus típussal.

Érdekességek és kulturális hatás

Az EMD SD7 mozdony a modellvasútgyártók körében is népszerűvé vált, sokféle méretarányos modell készült róla. Ezek a modellek a vasútmodellezők kedvelt darabjainak számítanak, és gyakran jelennek meg a vasútmodellezési kiállításokon. Az SD7 becenevei közé tartoznak az olyan elnevezések, mint a „Teheróriás” az erős teherhúzó képessége miatt.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1946–1969 – Dízelkorszak
Teljesítmény 1500 lóerő
Tengelyelrendezés C-C
Hossz 18,288 méter
Maximális sebesség 105 km/h

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD7

Képek

Források: Wikipédia, Google