SD89MAC (EMD) dízelmozdony

Az SD89MAC (EMD) dízelmozdony a vasúti technológia csúcsát képviseli: a modern mérnöki tervezés és hatékonyság példája, amely a nehéz szállítási feladatokat is magabiztosan kezeli.

Történeti háttér és gyártás

Az EMD SD89MAC egy prototípus dízelmozdony, amelyet az Electro-Motive Diesel (EMD) gyártott 1995-ben. Az EMD, amely egy jelentős amerikai mozdonygyártó vállalat, az SD89MAC-et a modern vasúti igények kielégítésére fejlesztette ki. A mozdony elsősorban a teherfuvarozás területén volt hivatott forradalmasítani a szállítást, de végül csak egy prototípus készült belőle, így soha nem került sorozatgyártásra.

Technikai jellemzők

Az SD89MAC egy dízel-elektromos meghajtású mozdony, amely a modern technológiát ötvözte a hagyományos dízelmozdonyok erejével. A mozdony teljesítménye kiemelkedő volt a maga korában, köszönhetően az újonnan kifejlesztett 16-hengeres 710G3B-ES dízelmotornak. Az SD89MAC tervezése során különös figyelmet fordítottak a környezetvédelmi szempontokra, beleértve az alacsony károsanyag-kibocsátást.

  • Tengelyelrendezés: Co-Co
  • Teljesítmény: 4,300 lóerő
  • Tömeg: 194 tonna
  • Hossz: 22,9 méter
  • Maximális sebesség: 113 km/h
  • Futómű: Flexicoil
  • Fékrendszer: Pneumatikus és dinamikus fékek

Szolgálati történelem

Mivel az EMD SD89MAC csak prototípus formában létezett, nem vett részt széles körű kereskedelmi szolgálatban. A mozdonyt számos teszten használták, hogy igazolják a műszaki újítások hatékonyságát és megbízhatóságát. Az SD89MAC soha nem került hivatalosan egyik vasúttársaság állományába sem, bár tesztelési célokra több társaságnál is megfordult.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Az SD89MAC prototípus nem található meg egyetlen múzeumban sem, és a jelenlegi ismeretek szerint egyik példánya sem maradt fenn megőrzés céljából.

Érdekességek és kulturális hatás

Bár az SD89MAC nem vált széles körben elterjedt mozdonytípussá, érdekes fejlesztési kísérletnek számít az EMD történetében. Nem készült belőle modellvasúti kópia, és nem jelent meg filmekben, könyvekben sem. A mozdony az amerikai mozdonyfejlesztés azon szakaszának része, amely a modernizációra és a környezetvédelmi előírásoknak való megfelelésre összpontosított.

Műszaki adatlap

Járműtípus Dízelmozdony
Meghajtás Dízel
Korszak 1970–1999 – Modern járművek
Teljesítmény: 4,300 lóerő
Maximális sebesség: 113 km/h
Tömeg: 194 tonna
Hossz: 22,9 méter

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SD89MAC

Képek

Források: Wikipédia, Google