Történeti háttér és gyártás
Az EMD SDP38 dízelmozdonyt az Electro-Motive Division (EMD) fejlesztette ki, 1967-ben. Az EMD az Egyesült Államokban hosszú ideje vezető szerepet töltött be a vasúti mozdonyok gyártásában, és az SDP38 egyike volt azoknak a típusoknak, amelyeket a dízelkorszak fejlődése során mutattak be.
A mozdonyt azzal a céllal hozták létre, hogy kielégítsék a növekvő teher- és személyszállítási igényeket, különös tekintettel a nagyobb hatótávolságú, gazdaságos üzemeltetést biztosító megoldásokra. Az EMD SDP38-at főként az amerikai vasúttársaságok számára gyártották.
Technikai jellemzők
Az EMD SDP38 dízelmozdony jelentős technikai újításokat tartalmazott, főként a hajtásrendszer és a teljesítmény terén.
- Hajtásrendszer: Dízel-elektrikus
- Teljesítmény: 2,000 lóerő
- Tengelyelrendezés: C-C
- Maximális sebesség: 105 km/h
- Méretek: Hossz: 20,98 méter
- Futómű: Alco Blomberg B
- Fékrendszer: Légfékrendszer
Szolgálati történelem
Az EMD SDP38 főként az Egyesült Államokban került felhasználásra, különböző teher- és személyszállítási szolgálatokban. A mozdonyok jól teljesítettek a hosszú távú vasúti vonalakon, és kifejezetten megbízhatóként tartották számon őket. Hosszú távú élettartamuk miatt több vasúttársaság is használta őket szerte az országban.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A dokumentált információk alapján nem ismert, hogy bármelyik EMD SDP38 megmaradt volna múzeumi bemutatás vagy nosztalgiajáratok részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
Az EMD SDP38 nem vált különösen ismerté a kulturális médiában, például filmekben vagy könyvekben. Azonban a vasútrajongók körében a gyűjthető modellek formájában népszerű, mint sok EMD által gyártott mozdony.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Dízelmozdony |
Meghajtás | Dízel |
Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/EMD_SDP38
Képek
Források: Wikipédia, Google