Történeti háttér és gyártás
A SEK Class Lb dízelmozdony a Görög Állami Vasút (SEK) számára készült. 1952-ben gyártották, hogy kielégítse az egyre növekvő közlekedési igényeket Görögországban. A mozdonyok építését az amerikai Whitcomb Locomotive Company végezte. Ezek a mozdonyok a görög vasúti hálózat teljesítményének és hatékonyságának növelésére készültek, különösen a dízelmeghajtású technológia előnyeinek kihasználásával.
Technikai jellemzők
A SEK Class Lb mozdonyok dízelüzeműek, ami a kor technológiai fejlődésének megfelelően egy modern és hatékony meghajtási megoldást jelentett. A mozdonyok teljesítményét és műszaki jellemzőit az alábbiak szerint lehet összefoglalni:
- Dízelmeghajtás
- Hajtásrendszer: Dízel
- Tengelyelrendezés: 2-3 tengelyes konfiguráció
- Teljesítmény: közepes teljesítmény a szokványos szolgáltatásokhoz
- Méret: közepes méretű mozdonyok
Szolgálati történelem
A SEK Class Lb mozdonyokat elsősorban teher- és személyszállításra használták Görögországban. Használatuk során fontos szerepet játszottak a vasúti közlekedés modernizálásában és a hatékonyabb működés elérésében. Idővel ezek a mozdonyok a technológiai fejlődés következtében elavulttá váltak, és lassan kivonták őket a forgalomból. Pontos kivonási időpont nem áll rendelkezésre.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
Nincs információ arról, hogy a SEK Class Lb dízelmozdonyok közül bármelyik is megőrzésre került volna múzeumi körülmények között.
Érdekességek és kulturális hatás
Nincsenek ismert kulturális vonatkozások vagy érdekességek, amelyek a SEK Class Lb dízelmozdonyhoz kapcsolódnának.
Műszaki adatlap
| Járműtípus | Dízelmozdony |
| Meghajtás | Dízel |
| Korszak | 1946–1969 – Dízelkorszak |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/SEK_Class_Λβ
Képek
Források: Wikipédia, Google













