Sentetsu Amei-class locomotives gőzmozdony

Az 1930-as években a Sentetsu Amei-class locomotives gőzmozdony a japán ipar csúcsteljesítményeként jelent meg, és különleges hatékonyságával hódította meg a vasúti közlekedést.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Amei osztályú gőzmozdonyok Koreában készültek a Japán megszállás alatt az 1910-es években. Ez a típus az egyik első sorozat volt, amelyet a Koreai Vasúti Vállalat (Sentetsu) gyártott a modernizáció részeként. A mozdonysorozat célja az volt, hogy megfeleljen a növekvő szállítási igényeknek, amelyek az iparosodás következtében alakultak ki.

A gyártás 1911-ben kezdődött, és ezen típusú mozdonyokat elsősorban tehervonatok húzására szánták. A megrendelő a Japán kormány által irányított Sentetsu volt, amely a korszakban a koreai vasúthálózat üzemeltetéséért felelt. A pontos darabszám nem ismert, de az biztos, hogy jelentős flottát képeztek ezek a mozdonyok.

Technikai jellemzők

A Sentetsu Amei osztályú mozdonyok gőzhajtásúak voltak. Ezek a mozdonyok robosztus kivitelűek voltak, és alkalmasak voltak nehéz teherszállítmányok továbbítására. A mozdonyok tengelyelrendezése a korabeli technológiákhoz igazodott, és megbízható működést biztosított.

  • Hajtásrendszer: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-8-0 (tíz tengelyes elrendezés)
  • Maximális sebesség: Nem ismert
  • Méretek: Nem ismert

A mozdonyok főként teherszállítási feladatokat láttak el, és ennek megfelelően tervezték őket a tartósság és hatékonyság jegyében.

Szolgálati történelem

A Sentetsu Amei-osztályú mozdonyok Korea vasúti hálózatának egyik alappillérévé váltak az 1910-es és az azt követő évtizedekben. Elsősorban teherszállító vonatokban szolgáltak, de időnként vegyes vonatokban is alkalmazták őket, amelyek személyszállítást is biztosítottak. A mozdonyok sikeresen teljesítették az ipari és kereskedelmi forgalom kihívásait, melyek az iparosodóország igényeit szolgálták ki.

A mozdonyokat az 1940-es évekre fokozatosan kivonták a forgalomból, ahogy újabb és modernebb típusok vették át a helyüket.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

Jelenleg nincs ismert megőrzött vagy múzeumban kiállított példánya a Sentetsu Amei osztályú gőzmozdonyoknak. A legtöbb egység selejtezése az 1940-es és 1950-es évek során történt, így a megőrzésük nem volt prioritás.

Érdekességek és kulturális hatás

A Sentetsu Amei osztályú mozdonyok nem váltak különösebben híressé vagy népszerűvé a köznyelvben, és nem is jelentek meg széles körben a kultúrában. Modellvasút rajongók körében sem terjedt el széles körben, így nem ismertek róluk híres modellverziók. Azonban a korszak vasútjainak fontos részét képezték, hozzájárulva Korea gazdasági fejlődéséhez.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Amei-class_locomotives

Képek

Források: Wikipédia, Google