Történeti háttér és gyártás
A Sentetsu Barui-class gőzmozdonyok az 1910-es évek elején, 1913-ban készültek. Ezt a típust a japán vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki, hogy támogassák a gyorsan növekvő vasúti hálózatot Koreában, amely akkoriban japán uralom alatt állt. A mozdonyokat a Nippon Sharyō gyártotta, amely Japán egyik jelentős vasúti járműgyártója volt. A Barui-osztály mozdonyai a kor igényeihez képest fejlett technológiát képviseltek.
Technikai jellemzők
A Sentetsu Barui-class gőzmozdonyok gőzhajtással működtek, ami a korszakban általánosan elterjedt technológia volt. A mozdonynak 2-6-2 tengelyelrendezése volt, ami azt jelenti, hogy elöl két kisméretű vezetőkerék, középen hat hajtókerekű, hátul pedig két kisméretű kerekek vannak, hogy jobb stabilitást és nagyobb sebességet biztosítson. A mozdonyok maximális sebességét nem dokumentálták részletesen, de a hasonló típusú mozdonyok általában 70-80 km/h sebességre voltak képesek.
- Hajtás: Gőz
- Tengelyelrendezés: 2-6-2
Szolgálati történelem
A Sentetsu Barui-class mozdonyokat főként Koreában használták, ahol a japán kormányzat által működtetett Sentetsu (Chosen Government Railway) irányítása alatt álltak. Ezek a mozdonyok elsősorban személy- és tehervonatok húzására szolgáltak. Az 1920-as és 1930-as évektől kezdődően újabb, modernebb mozdonyok váltották le őket, és végül fokozatosan kivonták a forgalomból, mint minden gőzmozdonyt, ahogy a dízel és elektromos hajtás terjedt el.
Megőrzött példányok / múzeumi szereplés
A Sentetsu Barui-class mozdonyoknak nem maradtak fenn megőrzött példányai. A megőrzésükre tett erőfeszítések hiánya miatt jelenleg nem találhatók meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként.
Érdekességek és kulturális hatás
A Sentetsu Barui-class mozdonyoknak nincs jelentős kulturális hatása a modern időkben, és nem ismertek róluk filmekben vagy könyvekben való megjelenések. Modellvasúti változataikat sem gyártották tömegesen, így a rajongói kultúrában is kevésbé ismertek.
Műszaki adatlap
Járműtípus | Gőzmozdony |
Meghajtás | Gőz |
Korszak | 1900–1929 – Dízel kísérletek |
Hivatkozások
https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Barui-class_locomotive
Képek
Források: Wikipédia, Google