Sentetsu Barui-class gőzmozdony

A Sentetsu Barui-class gőzmozdony a Japán és Korea közötti vasúti kapcsolatok fejlődésének izgalmas darabja volt, amely a 20. század elején szolgált, hozzájárulva a térségi közlekedés fellendítéséhez.

Történeti háttér és gyártás

A Sentetsu Barui-class gőzmozdonyok az 1910-es évek elején, 1913-ban készültek. Ezt a típust a japán vasúti igények kielégítésére fejlesztették ki, hogy támogassák a gyorsan növekvő vasúti hálózatot Koreában, amely akkoriban japán uralom alatt állt. A mozdonyokat a Nippon Sharyō gyártotta, amely Japán egyik jelentős vasúti járműgyártója volt. A Barui-osztály mozdonyai a kor igényeihez képest fejlett technológiát képviseltek.

Technikai jellemzők

A Sentetsu Barui-class gőzmozdonyok gőzhajtással működtek, ami a korszakban általánosan elterjedt technológia volt. A mozdonynak 2-6-2 tengelyelrendezése volt, ami azt jelenti, hogy elöl két kisméretű vezetőkerék, középen hat hajtókerekű, hátul pedig két kisméretű kerekek vannak, hogy jobb stabilitást és nagyobb sebességet biztosítson. A mozdonyok maximális sebességét nem dokumentálták részletesen, de a hasonló típusú mozdonyok általában 70-80 km/h sebességre voltak képesek.

  • Hajtás: Gőz
  • Tengelyelrendezés: 2-6-2

Szolgálati történelem

A Sentetsu Barui-class mozdonyokat főként Koreában használták, ahol a japán kormányzat által működtetett Sentetsu (Chosen Government Railway) irányítása alatt álltak. Ezek a mozdonyok elsősorban személy- és tehervonatok húzására szolgáltak. Az 1920-as és 1930-as évektől kezdődően újabb, modernebb mozdonyok váltották le őket, és végül fokozatosan kivonták a forgalomból, mint minden gőzmozdonyt, ahogy a dízel és elektromos hajtás terjedt el.

Megőrzött példányok / múzeumi szereplés

A Sentetsu Barui-class mozdonyoknak nem maradtak fenn megőrzött példányai. A megőrzésükre tett erőfeszítések hiánya miatt jelenleg nem találhatók meg múzeumokban vagy nosztalgiavonatok részeként.

Érdekességek és kulturális hatás

A Sentetsu Barui-class mozdonyoknak nincs jelentős kulturális hatása a modern időkben, és nem ismertek róluk filmekben vagy könyvekben való megjelenések. Modellvasúti változataikat sem gyártották tömegesen, így a rajongói kultúrában is kevésbé ismertek.

Műszaki adatlap

Járműtípus Gőzmozdony
Meghajtás Gőz
Korszak 1900–1929 – Dízel kísérletek

Hivatkozások

https://en.wikipedia.org/wiki/Sentetsu_Barui-class_locomotive

Képek

Források: Wikipédia, Google